CS Digital Media wint concessie Metro Amsterdam

CS Digital Media wint concessie Metro Amsterdam

02-11-2017 (08:30) - Toeleveranciers

De gemeente Amsterdam heeft deze week bekendgemaakt de voorlopige gunning van de concessie aanbesteding voor Reclame in het metronet Amsterdam toe te kennen aan CS Digital Media. Met het verwerven van de aanbesteding, voor een maximale periode van 15 jaar, versterkt CS Digital Media zijn huidige positie als enige digitale out of home media exploitant in de Nederlandse metro netwerken.
 

Het gehele metro netwerk Amsterdam zal binnen de nieuwe overeenkomst, die aanvangt op 1 april 2018, volledig digitaal worden uitgevoerd. Op alle 38 stations van de Oost- en Ringlijn en de nieuwe Noord-Zuid lijn zullen in totaal 280 digitale schermen gepositioneerd worden die allen 4K beeldkwaliteit vertonen via een mix van 75”, 86” en 98” schermen. Het totale netwerk zal een mediabereik genereren van ruim 4 miljoen reizigers per week.
 

Programmatic Amsterdam 

Het complete netwerk van digitale schermen zal vanaf de start, in samenwerking met MyAdbooker, volledig gebruik maken van programmatic technologie. De gemeente Amsterdam heeft met deze inrichting van het hele netwerk de wereldprimeur het eerste volledige programmatic out of home medianetwerk te zijn.  Via de programmatic technologie wordt het voor adverteerders mogelijk om op basis van data zeer specifiek zendtijd in te kopen waardoor waste wordt voorkomen.


gezamenlijke sales met MMD stopt

Begin 2017 is CS Digital Media een samenwerking aangegaan met MMD Media. Door de primaire focus op  volledige programmatic netwerken die CS Digital Media inzet,  hebben partijen besloten de samenwerking voor de gezamenlijke sales per 2018 te beëindigen. MMD Media en CS Digital Media blijven op het gebied van Programmatic Out Of Home nauw met elkaar samenwerken.
 

Digital Out of Home naar the next level 

Radjen van Wilsem, CEO CS Digital Media: “Het handhaven en uitbreiden van de concessie in Amsterdam, stelt ons in de gelegenheid om vanaf startdatum een netwerk uit te rollen waar wij gebruik maken van alle door ons in de afgelopen jaren ontwikkelde technologieën. Wij brengen de Digital Out of Home naar the next level en zo ontstaat er een “Online in Out of Home” medialandschap. ”