Drukwerkdeal.nl zet in op relatiegeschenken

Drukwerkdeal.nl zet in op relatiegeschenken

06-09-2017 (09:15) - Toeleveranciers

Drukwerkdeal.nl pakt uit met een nieuw assortiment bedrukte goodies en relatiegeschenken. De online drukker daagt gevestigde aanbieders in de markt uit met ruim duizend nieuwe producten in tientallen verschillende categorieën. Met de introductie is Drukwerkdeal.nl direct prijsleider in een tot nog toe vrij traditionele markt.


Bestelgemak

Drukwerkdeal.nl voegt onder meer bedrukte zonnebrillen, koptelefoons, zaklampen, sporttassen, powerbanks en drinkware toe aan zijn bestaande assortiment. Naast prijs onderscheidt de marktleider zich vooral op bestelgemak. Veruit de meeste goodies kunnen online in een speciaal ontwikkelde tool worden opgemaakt, waardoor professionele branding ook voor niet-professionals binnen handbereik komt.


One-stop shop

Met de launch van het nieuwe assortiment reageert Drukwerkdeal.nl op de groeiende wens van klanten om al hun bedrukte producten op één adres te bestellen. Het aanbod bedrukte relatiegeschenken en goodies was bij Drukwerkdeal.nl tot nu toe vrij beperkt. “Er is nog maar een klein deel van onze klanten dat Drukwerkdeal.nl associeert met deze producten,” zegt Martijn Jansen, commercieel directeur bij Drukwerkdeal.nl. “Dat aandeel willen we binnen een jaar vertienvoudigen. Het merk Drukwerkdeal.nl staat als een huis, een uitgangspositie die we gaan gebruiken om de markt vol uit te dagen.”


Hoogseizoen

Met de launch van het nieuwe assortiment is Drukwerkdeal.nl ruim op tijd voor het hoogseizoen in de relatiegeschenkenmarkt: de periode rond de feestdagen. Onderzoek van Promz laat zien dat de markt voor kerstpakketten en eindejaarsgeschenken booming is: 61% procent van de bedrijven gaf in 2016 een kerstpakket aan medewerkers, tegenover 53% in 2015. Tegelijkertijd steeg de gemiddelde waarde van de eindejaarsgeschenken voor relaties flink, van €25 naar €35 euro. “Nu de economie weer aantrekt willen bedrijven ook weer meer investeren in premiums voor hun personeel en klanten,” zegt Martijn Jansen. “En relatiegeschenken zijn het middel bij uitstek om klantloyaliteit een boost te geven.”