Effectieve reclame maken? Kies voor een roll-up banner

Effectieve reclame maken? Kies voor een roll-up banner

07-05-2019 (11:38) - Toeleveranciers

Effectief reclame maken is voor een onderneming van het grootste belang om winstmaximalisatie te bereiken. Een slimme methode om veel mensen te bereiken, is een roll-up banner met drukwerk van Drukwerk.nl te laten maken.


Een roll-up banner is een oprolbare grote banner, die je binnen een halve minuut kunt uitrollen en opzetten. Roll-up banners zijn met name ideaal voor gebruik tijdens beurzen, evenementen, markten en presentaties, omdat ze je boodschap helder en duidelijk overbrengen op een groot publiek. Maar hoe kun je roll-up banners van drukwerk van Drukland.nl slim inzetten als marketingstrategie? Onderstaande tips helpen daarbij:


formuleer de doelstelling exact

Houd goed voor ogen wat je wilt bereiken met jouw roll-up banner. Er zijn op dit gebied tal van opties. Zo kan het zijn dat je jouw bedrijf als geheel onder de aandacht wilt brengen. Of alleen een specifiek merk of één of meer producten. Of wellicht wil je een specifieke dienst die je levert promoten of prijzen laten zien die veel voordeliger zijn dan die van jouw concurrenten.


maak een goede eerste indruk 

In de bedrijfswereld krijg je vaak maar één kans om een goede eerste impressie te maken op klanten. En de spanningsboog is kort: mensen die jouw stand passeren, maken binnen enkele (fracties van) seconden de beslissing of jouw boodschap interessant is voor hen is of niet. Daarom is het zaak om met jouw roll-up banner een poster te laten zien die de kernboodschap kort en krachtig weergeeft. 'Less is more', zeggen marketeers weleens. En dat geldt zeker voor het maken van reclame tijdens een beurs, congres, evenement of meeting. 


contrast is erg belangrijk 

Een tactiek om een boodschap snel en helder over te brengen, is om te zorgen voor voldoende kleurcontrast. Wat goed werkt is een wat lichter logo of tekst tegen een donkere achtergrond. Door dit contrast springt jouw logo cq. slogan er goed uit. Kies je daarentegen voor vooral een lichte achtergrond met een wat donkerder logo, dan is jouw bedrijfslogo doorgaans minder goed te zien. Leg jouw reclame-idee ook voor aan de drukker voordat je jouw banner of poster gaat laten drukken. Reclamemakers en drukkers hebben veel ervaring en kunnen je helpen bij de kleurkeuze van jouw roll-up banner.