1300 creatieve en digitale professionals doneren €370.000 aan kennis en kunde

16-12-2020 (11:03) - Bureaus

Julian Hoogendoorn en Stijn Tupan zijn samen onofficieel het grootste creatieve en digitale bureau van Nederland gestart: 1.300 creatieve en digitale professionals hebben zich in het afgelopen jaar bij hun start-up ‘De Nieuwe Gevers’ aangesloten. Met hun expertise helpen de 1.300 creatieve en digitale professionals inmiddels meer dan 80 goede doelen. Zij doneren hun skills in plaats van geld.
 
De creatieve en digitale professionals hebben het afgelopen jaar samen al 4500 uur aan kennis en kunde gedoneerd. Omgerekend hebben de goede doelen daardoor 370.000 euro in hun portemonnee kunnen houden. Dat betekent dat er meer geld overblijft om in andere belangrijke zaken te steken. Of je nu een copywriter, een online marketeer of een designer bent bent; met jouw skills kun je bijdragen aan de ontwikkeling van een goed doel.
 
Julian en Stijn zagen een beweging opkomen van bewuste professionals die ondanks hun drukke baan de drang voelen om hun steentje bij te dragen. “Hoe ziet een maatschappij eruit als het niet alleen maar draait om geld verdienen?’’ Dan wordt de vraag meer: ‘‘Hoe deel ik mijn tijd zo in dat ik betekenisvol ben?’’ zei Julian. Vanuit deze filosofie en het bijbehorende motto ‘Er is iets gaande’ koppelen zij nu goede doelen aan waardevolle expertise. Op het platform vind je geen langdurige vacatures, maar uitsluitend flexibele projecten zonder lange commitment. Hierdoor is vrijwilligerswerk makkelijker te combineren met een drukke baan of de kids.
 
Onder de meer dan 80 organisaties zijn grote, bekende goede doelen zoals Milieudefensie en Slachtofferhulp, maar ook kleinere sociale initiatieven zoals Green Side: een notitieboekje van gerecycled papier. “De Nieuwe Gevers geeft ons toegang tot professionele hulp die voor ons anders niet te betalen was geweest. Dit zorgt voor een professionaliseringsslag bij ons sociale initiatief die anders nog lang op zich had laten wachten.” Aldus Léon Polman, founder van Green Side. De Nieuwe Gevers heeft Green Side onder andere gekoppeld aan een strategie coach, user experience designer, animator, communicatie adviseur en fotograaf. Gezamenlijk hebben zij de groei van Green Side versneld en kan Leon Polman eerder dan verwacht zijn gerecyclede notitieboekjes aan het grote publiek verkopen.
 

De Nieuwe Gevers, samen op een missie

De Nieuwe Gevers is in september 2019 gestart om die nieuwe beweging te faciliteren. De in Utrecht gevestigde start-up werkt elke dag aan het verbinden van professionals en goede doelen. In anderhalf jaar tijd zijn ze gegroeid van twee naar twaalf medewerkers en daarmee zijn de ambities nog lang niet gestild. Naast de twaalf medewerkers zijn er ook een handvol adviseurs die zich voelen aangetrokken tot de gezamenlijke missie. De Nieuwe Gevers wordt door hen voorzien van waardevolle kennis en ervaring die het team helpt om sneller meer mensen, kennis en kunde te koppelen.
 

Doneer je expertise

Het is december, de maand van het geven. Gelukkig vraagt De Nieuwe Gevers in deze toch al dure maand niet om een donatie in geld, maar om een donatie in de vorm van je kennis en kunde. 
www.denieuwegevers.nl
 
 

 


Media

Marketing

Economisch