Dutch Search Award voor 5PM en Gamma
11-12-2020 (09:00) - Bureaus
Ingezonden case
De case van GAMMA had in 2019 als doel nieuwe manieren te zoeken om de doelgroep doe-het-zelvers tussen de 18 en 45 jaar oud te bereiken, die zich actief oriënteren op YouTube rondom tuinklussen en isolatie. Er werd gekozen voor nieuwe video’s met een data-gedreven aanpak. Om er zeker van te zijn dat GAMMA de juiste video’s zou maken waar de doelgroep naar zoekt, voerde 5PM een data-gedreven video topic research uit. Het YouTube Marketingbureau heeft hiervoor honderden nationale en internationale succesvolle How-To video’s op YouTube geanalyseerd, waarmee de meest gezochte onderwerpen rondom de twee domeinen werden onderzocht. Daarnaast is een blauwdruk ontwikkeld die de ‘perfecte how-to’ video in kaart heeft gebracht voor GAMMA. De video’s werden middels YouTube-optimalisatie organisch op de best mogelijke manier geüpload. Het bereik werd vergroot door middel van intent based advertising. Hierdoor krijgen enkel relevante in-market audiences de how-to video’s aanbevolen, wat zorgt voor veel kwalitatieve views en een hoge kijkersloyaliteit. Middels deze data-gedreven aanpak, in samenwerking met kanaal optimalisatie, werd GAMMA zeker van succes op YouTube.