Rebranding voor pakketbezorger GLS door dentsuACHTUNG!

05-10-2021 (16:47) - Bureaus

Na een pitch eerder dit jaar is dentsuACHTUNG! begonnen met de strategische herpositionering van grote logistieke speler GLS, bekend van pakket-, vracht- en koerierdiensten. De positionering is vervolgens vertaald naar een nieuwe en opgefriste merkidentiteit. De rebranding wordt op dit moment wereldwijd uitgerold over alle fysieke en digitale touchpoints. Volgend jaar gaat dentsuACHTUNG! ook de wereldwijde introductiecampagne voor het nieuwe GLS verzorgen.

Waar het in de categorie nog vaak gaat over dingen van A naar B versturen, vertrekt het nieuwe merkverhaal van GLS vanuit de gedachte dat alle pakketjes - klein of groot - uiteindelijk van de ene persoon naar een andere persoon worden verstuurd.
 

Identity

De vernieuwde identity bestaat uit een nieuw, versimpeld logo, waarin de bekende GLS-pijl in het woordmerk wordt opgenomen - symboliserend voor de beweging die het bedrijf maakt richting radicale eenvoud en vergrote samenwerking. Het kleurenpalet bestaat uit een vernieuwde versie van het blauw en geel dat het merk jaren voerde, aangevuld met een palet van zachte, vriendelijke kleuren en frisse accentkleuren.
 
 

Media

Marketing

Economisch