Smart device merk OPPO kiest gracious als lead digital agency voor de Nederlandse markt

23-08-2021 (16:39) - Bureaus

Na een uitgebreid pitchproces heeft smart device merk OPPO gekozen voor gracious als lead digital agency voor de Nederlandse markt met als doel om OPPO, zowel on- als offline, onder de aandacht te brengen bij Nederlandse consumenten en zo hun naamsbekendheid en marktaandeel te vergroten. gracious is als strategisch partner aangewezen om, onder andere, de (digital) marketing strategie verder uit te rollen en de positionering van OPPO binnen de Nederlandse markt te versterken.
 
Volgens Uri Glibota, gracious’ CCO, zijn de eerste stappen gezet en wordt het eerste kwartaal plan binnenkort gelanceerd. “Synergie creëren tussen verschillende inzetbare marketingkanalen; dat is onze focus. We willen de impact vergroten, daardoor het resultaat verhogen en dit zonder OPPO’s authentieke merkwaarden uit het oog te verliezen.”
 
Julia Verwijs, Digital Manager bij OPPO, over de samenwerking: ‘’Met onze innovatieve smart devices richten we ons bij OPPO op het duurzaam verbeteren van het dagelijkse leven van gebruikers. Ons verhaal willen we dan ook, zowel on- en offline, delen met zoveel mogelijk Nederlandse consumenten. Tijdens de pitch heeft gracious ons laten zien dat ze op creatief vlak weten te verrassen. We kijken er dan ook naar uit om samen met hun mooie stappen te zetten voor OPPO op het gebied van content, campaigning, advertising en meer. Op naar een prettige samenwerking!”
 

Kansen benutten

OPPO is sinds de globale merklancering in 2004 snel uitgegroeid naar dé smart device-pionier in meer dan 40 landen en regio’s. Ook in Nederland heeft OPPO flink aan de weg getimmerd sinds het bedrijf in 2018 zijn Nederlandse deuren opende. Met zijn uitgebreide (5G-)smartphone aanbod, waaronder de premium Find X-series, allround Reno-series en krachtige A-series, heeft het merk inmiddels ook innovatieve IoT-producten gelanceerd, zoals smartwatches en draadloze headphones. Kansen benutten, groei bevorderen en trouw blijven aan het creëren van innovatieve smart devices; dat is waar OPPO voor staat. Met de gebruiker centraal, zal het merk blijven investeren in research en development rondom slimme technologie en het toegankelijk maken van toekomstige innovaties.
 
Ook werkt OPPO, met oog op digital creators, al jaren samen met gerenommeerde merken en is het merk onder meer bekend van Roland Garros, FC Barcelona, Wimbledon en Lamborghini. Eerder strikte het merk voetballers Neymar en Mohamed Salah voor productlancering campagnes. In Nederland herken je OPPO van samenwerkingen met bijvoorbeeld The Voice of Holland, FC Utrecht en Moco Museum.
 
 

Media

Marketing

Economisch