H&M helpt de voedselbank met fashionveiling en donatieacties

09-12-2020 (12:27) - Campagnes

H&M zet zich sinds 1 december landelijk in voor de voedselbank. Met ‘H&M Helpt’ zet het merk in Nederland zowel online als in haar fysieke winkels verschillende acties op om geld in te zamelen. Ongeveer 1 miljoen mensen in Nederland leven onder de armoedegrens. Een miljoen is veel en corona maakt er nog meer van. Niet alleen zoeken meer mensen hulp bij de voedselbank, tegelijkertijd neemt het aantal donaties af. Nood aan de man dus. Letterlijk.
 
H&M heeft een groot bereik en kan veel impact maken. Het merk wilde in de aanloop naar de feestdagen graag iets doen voor iedereen die het in dit bijzondere, ongelofelijke jaar lastig heeft gekregen. MegaWatt bedacht een fashionveiling waar bijzondere designer-items en andere favorieten uit H&M’s samenwerkingen aangeboden worden.
 
Daarnaast zijn BN’ers en fashion-influencers gevraagd om niet alleen styling-advies te geven, maar ook hun eigen topstukken aan te bieden voor de veiling. Heel Nederland kan meedoen door ook de eigen kledingkast op te ruimen en op Instagram via #HMxVoedselbank en #HMhelpt items te verkopen. De veiling loopt tot en met donderdag 17 december en eindigt om 20:00 uur.
 
Naast de veiling steunt H&M de voedselbank via een van haar populairste cadeaus voor de feestdagen: van 1 tot en met 19 december doneert H&M 5% van iedere verkochte giftcard (online en in de winkel) aan de voedselbank.