Nieuwe Vodafone campagne brengt ode aan de mens

20-12-2021 (14:42) - Campagnes

Vodafone lanceert vandaag een nieuwe campagne rondom haar netwerk. De campagne komt voort uit de eerder dit jaar gelanceerde nieuwe merkpositionering en pay-off “Together we can” die draait rondom de overtuiging dat de mens en technologie samen tot de mooiste dingen in staat zijn. Het creatieve concept voor deze campagne, ontwikkeld door WPP Go One in samenwerking met Media.Monks and MassiveMusic, geeft een nieuwe wending aan deze overtuiging.
 
Want er wordt al heel veel gesproken over technologie. Maar wat is die technologie zonder ons mensen? Zonder onze ideeën, onze visie, onze dromen? Onze drive om het onmogelijke, mogelijk te maken? Precies: niet zo veel. En dat inspireerde het creatieve team om een ode te maken, een ode aan de mensheid vanuit technologie. Een boodschap aan de mens, die technologie gebruikt voor slimme fruitteelt, om te fietsen met beperkt zicht of een virtuele wereld in kan stappen vanuit de huiskamer. Dit alles vanuit het perspectief van technologie. Een woord van dank voor de mens die technologie vooruit stuwt.
 
In de wordt het perspectief van de mens losgelaten, en kijken we vanuit de technologie naar de mens. Zo ga je nadenken over de stem van technologie, over het perspectief. Over de taal. Het resultaat is een andere kijk - letterlijk en figuurlijk - op de materie. Het gaat opeens niet meer over de technologie die ons leven beheerst, maar over de human spirit die door technologie te omarmen, het leven aangenamer, veiliger, leuker, en bewonderenswaardiger maakt. Want, zoals de film afsluit, wie technologie kan omarmen, kan dromen waarmaken.