Smarthouse maakt furore in Dubai

31-10-2017 (11:08) - Campagnes

Nomads Dubai en multinational Majid Al Futtaim (MAF) Group hebben hun oog laten vallen op het Nederlandse Smarthouse. Het productiebedrijf maakte een documercial die in twee weken tijd meer dan 5,7 miljoen keer werd bekeken.

groots debuut

Het is de eerste klus een nieuwe markt voor Smarthouse. MAF is de grootste adverteerder in Dubai. Het bezit winkelcentra (Mall of the Emirates), een indoor skihal, hotels (o.a. Kempinski), supermarkten (Carrefour) en bioscopen bezit in het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Centraal-Azië. 

werkende moeders

Een flinke klus dus, voor Smarthouse. De video Together Takeaway geeft een inkijkje in het moderne gezinsleven Dubai. De documercial vertelt over de bijzondere band die de kinderen en echtgenoot hebben met hun moeder c.q. vrouw, die grafisch ontwerpster is en ‘s avonds de leiding heeft over het familiebedrijf. De tieners en vader verrassen hun hardwerkende moeder en vrouw liefdevol met een huisgemaakt diner. Het is steeds normaler voor vrouwen in Dubai om te werken, toch ligt de drempel voor werkende moeders nog hoog. Deze drempel moet omlaag en deze campagne moet daarbij helpen. 
 
Daniëlle Guirguis, executive producer en oprichter van Smarthouse: ‘Dat de film meteen zoveel teweegbrengt op Facebook is helemaal fantastisch natuurlijk.’
 

credits 

Together Takeaway – Majid Al Futtaim 
Agency: Nomads Dubai
Client: Majid Al Futtaim
MD: Alex Paquin
ECD: Richard Hol
Account Manager: Yafa Nassar
Production Company: Smarthouse
Films Director: Roel Boorsma 
Executive Producer: Daniëlle Guirguis
DOP: Marc de Meijer
Offline Editor: Marc Bechtold / De Kapsalon Digital Image
Post production: De Lodge 
Di Producer: Marja Paeper
Colorist: György Balatoni
Online editor: Oana Stefanescu
Sound post production: REC Sound Design Sound
Design & mix: Melcher Meirmans Music: MassiveMusic Amsterdam 
Music consultancy: Sam Taselaar & Isabelle Hauschildt