Het Nationaal AYA ‘Jong & Kanker’ Platform haalt recordbedrag binnen

06-04-2018 (12:40) - Economisch

Het Nationaal AYA (Adolescents & Young Adults) ‘Jong & Kanker’ platform heeft ruim 25.000 euro ontvangen van hyacintenkwekers met de verkoop van hyacinten in 15 ziekenhuizen aangesloten bij het platform.
 

Het geld wordt gebruikt om zorgprofessionals én jongvolwassenen te voorzien van kennis over leeftijdsspecifieke zorg voor jongvolwassenen die tussen de 18 en 35 jaar kanker hebben gekregen. En om deze jongvolwassen te helpen met hun zorgbehoeften: van tumorbehandeling tot psychosociale maatschappelijke problematiek die kanker op deze leeftijd met zich meebrengt.  
 

hAYAcinten

Elk jaar zetten AYA’s (Adolescents & Young Adults, tussen de 18 en 35 jaar met kanker), hun naasten en behandelaars zich samen met hyacintenkwekers in om zoveel mogelijk ‘hAYAcinten’ te verkopen in de UMC’S en een aantal algemene ziekenhuizen. De bloeiende hyacint staat symbool voor de jongvolwassenen, die in de bloei van hun leven te maken krijgen met kanker. Deze actie is vier jaar geleden gestart in samenwerking met, Rob van Haaster en John van der Slot, hyacintenkwekers. De hyacinten worden door betrokken kwekers en transporteur gratis gedoneerd en getransporteerd naar 15 ziekenhuizen in heel Nederland.
 

recordbedrag

Dit jaar ging het om 5000 bossen, waarmee een recordbedrag van ruim 25.000 euro is opgehaald. Er is ook een kar hyacinten geveild door Royal FloraHolland. De verkoopdag brengt naast geld, ook zichtbaarheid, bewustwording en verbroedering met zich mee. Samen zet iedereen zich in om leeftijdsspecifieke zorg vanaf diagnose te verbeteren.

Bureaus

Media

Marketing