Leden geven akkoord: IAB Nederland en VEA gaan samen verder

03-11-2020 (09:34) - Economisch

De leden van IAB Nederland en VEA hebben met een grote meerderheid ingestemd met een fusie van beide brancheverenigingen tijdens een ingelaste algemene ledenvergadering.
 
Het akkoord geeft de brancheverenigingen de ruimte om de komende twee maanden de nieuwe (visuele) identiteit uit te werken, het integratieproces voor te bereiden en de statuten op te stellen. Als deze statuten formeel voorgelegd zijn aan de leden, is de fusie een feit. Daarvoor zal dit jaar nog een stemming ingelast worden. De planning is dat de brancheverenigingen dan officieel per 1 januari 2021 samen verder gaan als nieuw brancheplatform dat de belangen van in totaal 260 leden behartigt. 
 

Nieuw bestuur

Ook het voorgestelde bestuur is door de leden aangenomen. Het nieuwe bestuur bestaat per 1 januari uit voorzitter Marion Koopman (huidige voorzitter VEA), vicevoorzitter Saskia Wagenmakers (huidige voorzitter IAB Nederland), Gijs de Bruijn (Accenture Interactive), Joris Lak (Albert Heijn), Dick van der Lecq (DDB Unlimited), Yvonne Prins (UM Nederland), Atva van Zanten (Mindshare), Brian Hirman (GUC Agency/Intracto Group), Tim Geenen (LiveRamp), Dorine van Mullem (Talpa Network), Baba Touré (Hammerfest), Diana van Roest (Google) en Jos Govaart (Coopr). Directeur van de nieuwe vereniging wordt Wendy Pouw. Talmon Kochheim, de huidige directeur van de VEA, zal als adviseur betrokken blijven. 
 
Het streven om de fusie in twee maanden af te ronden is een uitdaging, maar volgens directeur Wendy Pouw haalbaar. 'Net als bij onze leden zijn de uitdagingen waar we mee te maken krijgen nooit eendimensionaal. Ze vragen om een grote diversiteit aan mensen en disciplines en laat dat nu precies zijn wat we door deze fusie hebben gecreëerd. Een compleet nieuw team en bestuur die niet kunnen wachten om de nieuwe vereniging vorm te geven en te leiden.'
 
Foto: Wendy Pouw 

Bureaus

Media

Marketing