Frans van Engelen nieuwe commercieel directeur van HAK

Frans van Engelen nieuwe commercieel directeur van HAK

14-03-2024 (11:21) - Marketing

Frans van Engelen (37) start per 18 maart als nieuwe commercieel directeur van groente- en peulvruchtenfabrikant HAK.Hij volgt Arjen van Strien op, die deze functie ruim tien jaar heeft vervuld. Ook treedt Van Engelen toe tot de directie van HAK. De afgelopen jaren heeft hij brede ervaring opgedaan binnen de FMCG Food-branche bij onder meer FrieslandCampina en Mars Nederland.

Voorheen was Van Engelen vier jaar werkzaam bij FrieslandCampina, waarvan de laatste twee jaar als Customer Development Director. In deze functie gaf hij leiding aan het commerciële team dat verantwoordelijk was voor Albert Heijn, Aldi en Lidl. Ook deed hij binnen deze organisatie ervaring op met een breed scala aan duurzaamheidsvraagstukken. In de periode voor FrieslandCampina werkte hij zeven jaar voor Mars Nederland, waar hij ruime commerciële ervaring opdeed en binnen zijn laatste functie verantwoordelijk was voor diverse strategische vraagstukken.

Groeimogelijkheden in binnen- en buitenland

Als commercieel directeur zal Van Engelen zich richten op het verkennen van de groeimogelijkheden voor HAK in binnen- en buitenland, door het realiseren van nieuwe initiatieven in bestaande markten en het aanboren van nieuwe markten, klantgroepen en kanalen. Een uitdaging waar hij zich met zijn commerciële kennis en ervaring graag voor inzet: “HAK wil groeien om positieve impact te maken op belangrijke uitdagingen in de maatschappij op het gebied van groenteconsumptie, de eiwittransitie en de verduurzaming van de landbouw. HAK speelt hier enorm goed op in door te pionieren met een duidelijke missie: zoveel mogelijk mensen helpen om meer groenten en peulvruchten te eten. Ik kijk ernaar uit om hier met het hele team een mooie bijdrage aan te leveren.”

Ook HAK CEO Nicole Freid ziet de samenwerking met enthousiasme tegemoet: “Onze ambitie is om met ons team te zorgen voor versnelling van onze groei met groenten en peulvruchten in onze bestaande- en nieuwe kanalen en markten. Frans is met zijn intrinsieke motivatie, ruime commerciële ervaring en zijn ondernemende karakter een waardevolle toevoeging aan het team, waarmee we klaar zijn voor de volgende stap. ”
 


Bureaus

Media

Economisch