Frisdrank alternatief Nix & Kix steeds populairder

Frisdrank alternatief Nix & Kix steeds populairder

18-03-2024 (15:47) - Marketing

Onderzoek laat zien dat Nederlanders steeds bewuster zijn als het gaat om het drinken van suikerhoudende frisdranken en alcohol. Door deze trend breidt Nix & Kix haar marktaandeel in Nederland verder uit. Het natuurlijk en caloriearm drankje is vanaf deze week verkrijgbaar bij de Albert Heijn in de smaken Raspberry Rhubarb, Watermelon Hibiscus en Mango Ginger.

De voorkeur voor gezondere varianten van frisdrank stijgt en laat trend zien naar een gezondere levensstijl. Nederlanders zijn steeds bewuster bezig als het gaat om het drinken van suikerhoudende frisdranken. Het onderzoek van Nationale Frisse Dranken Onderzoek 2023 toont aan dat consumenten een groeiende voorkeur voor gezondere alternatieven, waarbij bijna driekwart van de frisdrankconsumenten aangeeft bewust minder suiker te drinken. Dit is een daling van 34,1% in calorie-inname via frisdranken, waters en siropen ten opzichte van 2012.

Deze trend gaat verder dan frisdranken. Er is ook een daling in het aantal volwassenen dat ervoor kiest om geen alcohol of beperkt alcohol te drinken. Er is toename van 37,4% in 2014 naar 43,5% in 2022, volgens een onderzoek van Trimbos-instituut. Nix & Kix sluit zich aan bij deze trend door een alcoholvrij alternatief te bieden, dankzij de cayennepeper die een verfrissende prikkel geeft als alternatief op alcohol.
 


Bureaus

Media

Economisch