Halalmerk Kadir’s breidt assortiment uit met soepen

Halalmerk Kadir’s breidt assortiment uit met soepen

11-03-2024 (14:47) - Marketing

Het snelgroeiende halalmerk Kadir’s breidt haar assortiment uit. Vanaf vandaag liggen Turkse linzensoep (vegetarisch) en Marokkaanse harirasoep in de schappen van meer dan 100 Jumbo-filialen in Nederland en België. Een deel van de opbrengst gaat naar de Voedselbank. Dit past bij de gedachte om tijdens de Ramadan, die vandaag is begonnen, goede daden te verrichten.

Kadir’s staat bekend om de verkoop van allerlei snacks in nagenoeg alle Nederlandse supermarkten, zoals worstenbrood, frikadelbrood, saucijzenbrood en bapao’s. Onlangs werd bekend dat het snelgroeiende halalmerk in 2023 zo’n 1,5 miljoen producten heeft verkocht. Het vlees in deze snacks is volgens de islamitische wet geslacht en toegestaan en wordt daarom halal genoemd.

“Eten dat je deelt is twee keer zo lekker"

Nu wordt het aanbod verrijkt met twee verschillende soepen. Oprichter Kadir Ahmed noemt die introductie heel logisch. “Eten dat je deelt is twee keer zo lekker. En soep is een echte ‘verbinder’ en bij uitstek iets dat je deelt. Niets is lekkerder dan je samen te warmen aan soep. Het brengt gesprekken op gang en kan troost bieden. Daarom ook verkopen we ze in 1 liter-verpakking.”

De recepten van de harirasoep met rundvlees, de eerste in de retail, en Turkse linzensoep zijn ontwikkeld door ‘Mama’s’, zoals Ahmed het noemt. “Het zijn moeders van vrienden van mij, zij zijn het brein achter deze introducties. Hun ‘buikgevoel’ is minstens zo goed als de mijne; zij weten als geen ander hoe ze de producten op smaak moeten brengen zodat iedereen ervan kan genieten.”

De uitbreiding van het assortiment valt samen met de start van de Ramadan. Als toegewijd moslim doet Ahmed daaraan mee. Naar goed gebruik doneren moslims bedragen of spullen aan organisaties of kansarme mensen. “Wij hebben besloten om van elke verkochte soep tot aan het einde van de Ramadan, wanneer het Suikerfeest wordt gevierd, er eentje te doneren aan voedselbanken verspreid over het land.” Mogelijk wordt ook gedoneerd aan andere initiatieven, zoals de daklozenopvang.

De lancering van de soepen smaakt letterlijk en figuurlijk naar meer. Ahmed is van plan om nog meer prodcten te lanceren, zoals diepvriesvarianten van het huidige aanbod aan snacks. “In principe passen alle producten die je in de oven, pan of airfryer kunt doen bij het merk.”

Over Kadir’s

Eten maken dat mensen graag delen, omdat iedereen het kan eten én omdat iedereen er blij van wordt. Dat is de missie van Kadir Ahmed, oprichter van halalmerk Kadir’s, happy halal voor iedereen. Onder die merknaam verkoopt de Bossche ondernemer sinds 2019 uiteenlopende halalsnacks. Begonnen met worstenbroodjes is het assortiment uitgebreid met sauzenbroodjes, frikadelbroodjes, pizza’s, bapao’s, kebabs, en kiprollen. Anno 2024 zijn de producten opgenomen door nagenoeg alle grote supermarktketens in ons land en liggen de snacks inmiddels in meer dan 1000 filialen in Nederland en België. De omzet steeg van 23.000 euro in 2019 naar 1,6 miljoen euro in 2023.
 


Bureaus

Media

Economisch