LIDL showt voor het eerst tijdens Amsterdam Fashion Week en omarmt jong talent

09-09-2018 (20:57) - Marketing

Zondag showde supermarktketen LIDL voor de eerste keer ooit haar najaarscollectie op de catwalk. LIDL liet de vijfde collectie, in samenwerking met Heidi Klum, zien met dit keer het thema 'basics become eyecatchers'. Speciaal voor de show omarmde LIDL 5 jonge talenten die volledige vrijheid kregen om een Statement Fashion Piece neer te zetten met als inspiratie de key pieces van de collectie.

 
Supermarktketen LIDL gebruikt de catwalk als een relevant podium om te laten zien dat betaalbare mode ook in de supermarkt te koop is. LIDL verkoopt al jaren textiel en heeft sinds 2017 de stap naar mode gemaakt. Met de 5 jonge talenten die mee hebben gewerkt aan de show geeft de supermarktketen jong talent het podium dat zij verdienen. Ze komen allemaal van verschillende academies en hebben net als Lidl kwaliteit heel hoog in het vaandel staan. De show werd onder anderen bijgewoond door Nicolette van Dam, Monica Geuze, Isadee en Abbey Hoes. 


De talenten

De afgestudeerde talenten die deelnamen aan de show zijn: Mirte Luijmes - HKU Hogeschool voor de kunsten Utrecht, Heidi Dai - WDKA Willem de Kooning Rotterdam, Lieselot Elzinga -Gerrit Rietveld Academie Amsterdam, Amber Willemztijn - Artez University of Artz Arnhem, Laura Snijders - KABK Koninklijke Academie voor beeldende kunsten Den Haag. Het winnende talent ontvangt een geldbedrag ter waarde van €7.500 euro en een half jaar kosteloos boodschappen bij de LIDL filialen. Stemmen kunnen worden uitgebracht via elle.nl.


De collectie

De vijfde collectie van Lidl en Heidi Klum is bestaat uit klassieke pasvormen en is casual en kleurrijk. De damescollectie bestaat uit schoenen, kleding en accessoires en biedt het typische Lidl-prijsbereik van €2,99 tot €29,99. "Ik ben gek op klassiekers zoals trenchcoats, coltruien en stoffen broeken", aldus Heide Klum. "In mijn nieuwe Lidl-collectie zijn deze uitgevoerd in frisse rode kleuren. Zo worden basics bijzondere eyecatchers."


Bureaus

Media

Economisch