Old Amsterdam introduceert nieuwe belegen kaas met een gedicht

09-11-2020 (16:45) - Marketing

Old Amsterdam introduceert Old Amsterdam Belegen. Daarom lanceert het kaasmerk vandaag een reclamecampagne om mensen kennis te laten maken met deze nieuwkomer. De nieuwe commercial draait om een gedicht waarin een ode gebracht wordt aan de nieuwe kaas. Het karakter van de stad Amsterdam wordt gekoppeld aan de gelaagde smaaktonen van Old Amsterdam Belegen: zilt als het IJ, zoet als muziek en pittig als Pride.
 
De kaas is gebaseerd op de bekroonde, ambachtelijke receptuur van Old Amsterdam Original, maar milder van smaak dan je van Old Amsterdam gewend bent. 

Diana van der Meulen, eindverantwoordelijk voor de campagne bij Old Amsterdam, over het nieuwe product en de campagne: “Er bestaan veel soorten belegen kaas. Wij wilden graag een kaas introduceren die geschikt is voor verschillende eetmomenten op een dag, maar alleen als we echt iets bijzonders konden toevoegen aan het kaasassortiment. Dankzij de gelaagdheid in smaak van Old Amsterdam Belegen, ziltig, lichtzoet en toch pittig, is dit gelukt. We zijn trots op de manier waarop in het gedicht de smaak van de kaas wordt gekoppeld aan bijzondere plekken van de stad die onlosmakelijk met ons merk verbonden is. Door middel van de campagne willen we op een stijlvolle manier laten zien dat Old Amsterdam Belegen niet zomaar een belegen kaas is.”
 

Old Amsterdam Belegen wordt gelanceerd in plakken, stukken en geraspte kaas.  Old Amsterdam Belegen is nu verkrijgbaar bij supermarkten in heel Nederland met uitzondering van Albert Heijn.
 

Credits

De nieuwe campagne van Old Amsterdam is ontwikkeld in samenwerking met DDB Unlimited en is vanaf vandaag te zien. De introductie wordt op verschillende manieren ondersteund, zoals op tv, online, social en via Out of Home POS.
 
Bureau: DDB Unlimited
Concept, Art & Copy: Maarten Remmers & Wouter Voges
Productie: Robin Mak
Account: Danny van de Wetering, Luanne Quax
Strategie: Frank Huiberts
Productiemaatschappij: Chuck Studios
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.

Bureaus

Media

Economisch