SIRE viert 50 jaar maatschappelijke campagnes

28-09-2017 (10:07) - Marketing

Op 30 oktober viert Stichting Ideële Reclame (SIRE) haar vijftigjarig jubileum in het Tropenmuseum en het KIT, Koninklijk Instituut voor de Tropen. Zijne Majesteit de Koning is aanwezig, evenals locoburgemeester van Amsterdam de heer P.J.M. Litjens en Commissaris van de Koning de heer J.W. Remkes. Eva Jinek presenteert de avond.


Key note spreker is de heer K. Putters, directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau. SIRE voorzitter mevrouw I. Rog opent de avond, SIRE-oprichter de heer F.M. Baylé blikt terug en SIRE directeur mevrouw L.M. van der Helm blikt vooruit met de aftrap van de jubileumcampagne.

SIRE is bekend van de vele campagnes voor maatschappelijk onderbelichte onderwerpen, zoals ‘Je bent een rund als je met vuurwerk stunt’, ‘Kinderen scheiden niet’, ‘Kort Lontje’ en campagnes met het SIRE thema ‘De maatschappij dat ben jij’.


Over SIRE

Stichting Ideële Reclame (SIRE) is een onafhankelijke stichting, opgericht in 1967. Sindsdien heeft zij 115 campagnes gevoerd voor belangrijke maatschappelijke onderwerpen. SIRE schudt mensen wakker, zet hen aan het denken, maakt lastige zaken bespreekbaar en jaagt het debat aan. Met haar campagnes wil SIRE de maatschappij een beetje mooier maken.


De campagnes zijn primair gericht op het Nederlandse publiek, maar ook weet SIRE besluitvormers en opinieleiders met haar campagnes te raken. SIRE heeft geen banden met de overheid of andere organisaties. Alle SIRE campagnes komen tot stand middels de belangeloze medewerking van de communicatiebranche.


Bureaus

Media

Economisch