Corinne Vigreux treedt toe tot Raad van Commissarissen Pathé

09-01-2024 (09:47) - Media

Met ingang van 1 januari 2024 is Corinne Vigreux benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van Pathé. Zij volgt hiermee Lauge Nielsen op. 

Vigreux treedt toe als een van de drie Nederlandse commissarissen naast huidig raadsleden Annemarie van Gaal en Jan Willem Sodderland, en twee afgevaardigden van het Franse moederbedrijf: Pathé Theatres eigenaar Jérôme Seydoux en President Aurélien Bosc.

Gepassioneerd pleitbezorger

Corinne Vigreux is medeoprichter en CMO van TomTom. Ook is zij vice-voorzitter van de Raad van Commissarissen van Just Eat Takeaway.com NV. Als een van Forbes Top 50 Women in Tech en Women 50 over 50, zet zij zich in voor vrouwen op de arbeidsmarkt en is ze een gepassioneerd pleitbezorger van betere sociale mobiliteit door onderwijs. Vanuit Vigreux’ stichting Sofronie heeft zij in 2018 het Codam Coding College opgericht; een school die een zo groot mogelijk en diverse nieuwe generatie voorbereidt op de banen van vandaag en morgen. Vigreux werd in 2012 benoemd tot Chevalier de la Legion d'Honneur en in 2016 tot Officier in de Koninklijke Orde van Oranje-Nassau. Op 15 november jongstleden won zij de ‘Business Woman of the Year’ van Harper’s Bazaar.

Bioscoopervaring van de toekomst

Jacques Hoendervangers, Algemeen Directeur van Pathé Theatres: “We zijn zeer blij met de komst van Corinne in onze Raad van Commissarissen. Naast haar kennis van de Franse en Nederlandse markt en (werk)cultuur, is zij met haar ervaring op het vlak van digitalisering en haar maatschappelijke betrokkenheid de ideale sparringpartner voor ons bedrijf. Ik kijk uit naar een vruchtbare en fijne samenwerking. Tegelijkertijd wil ik Lauge Nielsen danken voor zijn rol en adviezen in de vijf jaar samenwerking. Lauge heeft Pathé naar Nederland gebracht en het groot gemaakt. Het is nu aan ons om met alle kennis en kunde die hij Pathé heeft gegeven de volgende stappen te zetten in het bieden van de ultieme bioscoopervaring van de toekomst.”  


Bureaus

Marketing

Economisch