Dit zijn de TikTok trends van 2024

03-01-2024 (14:54) - Media

Het nieuwe jaar is net begonnen en de meest praktische en blijvende trends van TikTok zijn weer onderzocht. Volgens TikTok omart de community een nieuwe mindset: Creative Breavery. Dit is een mix van nieuwsgierigheid, verbeelding, kwetsbaarheid en moed.

Merken die dit laten zien op TikTok bouwen zo aan een hechtere band met hun publiek. Om op te vallen moeten merken niet alleen af en toe Creative Bravery laten zien, maar dit juist dagelijks terug laten komen in hun gedrag en strategieën. Er wordt verwacht dat merken die vaak wereldwijd interesse wekken, traditionele verhalen veranderen en vertrouwen creëren bij hun publiek het grootste succes zullen hebben dit jaar. 

Er zijn daarbij trendsingalen onderverdeeld in drie soorten:

1. Nieuwsgierigheidspieken
Mensen komen naar TikTok om nieuwe dingen te ontdekken, waarbij nieuwsgierigheid en interesse leiden tot relevante perspectieven en actie. Clinique benutte deze dynamiek met een succesvolle campagne, waarbij slim gebruik van TikTok's ontdekkingsfuncties resulteerde in een indrukwekkende toename van 441% in het conversiepercentage en een stijging van 51% in het doorklikpercentage. 

2. Verhalen zonder grenzen
Communities op TikTok brengen fictieve beroemdheden en verhalen tot leven, waarbij co-created content en diverse creators traditionele storytelling transformeren. Game-ontwikkelaar I Got Games benutte deze aanpak voor de lancering van Viking Rise, waarbij een variëteit aan posts en een unieke Branded Mission een bereik van 400 miljoen TikTok-gebruikers realiseerde.

3. Bouwen aan vertrouwen
Er ontstaat een groeiende kloof in vertrouwen tussen consumenten en merken, waardoor merken op TikTok de kans hebben om direct betrokkenheid op te bouwen en positieve maatschappelijke verandering te bevorderen. Het benutten van elke campagne als een gelegenheid om te delen, te luisteren en te leren, kan resulteren in merkvertrouwen, loyaliteit en een toename van vertrouwen na het bekijken van advertenties op TikTok.

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch