Jeroen Mirck neemt afscheid van MarketingTribune

18-12-2019 (17:48) - Mensen

Jeroen Mirck stopt na ruim zes jaar als redacteur van MarketingTribune. Hij gaat zich binnen uitgeverij BBP Media volledig richten op zustertitel Marketingfacts.nl, waarvan hij sinds januari 2018 hoofdredacteur is.
 
Begin 2018 trad Mirck in dienst bij uitgever BBP Media, om aan de slag te gaan in een dubbelfunctie: de helft van zijn tijd was hij hoofdredacteur van online platform Marketingfacts (samen met Luuk Ros), de andere helft van zijn werkweek opereerde hij als senior redacteur van MarketingTribune. Ook in deze constructie bleef hij schrijven over reclame, media en sponsoring.
 

Dubbelrol

‘Die dubbelrol begon te knellen, dus heb ik in overleg met de uitgever besloten om me volledig te gaan richten op Marketingfacts’, zegt Mirck. ‘Hier kan ik echt inhoudelijk de diepte in gaan. Zeker sinds beroepsvereniging NIMA dit voorjaar mede-eigenaar is geworden van Marketingfacts, kunnen we verder gaan bouwen aan een kwalitatief hoogstaand kennisplatform. Ook het Marketingfacts Jaarboek, dat we met het huidige team alweer voor de derde keer aan het maken zijn, is een prachtig product.’
 
Jeroen Mirck (1971) schrijft al bijna drie decennia over marketing. Aanvankelijk als hoofdredacteur van Quality in Meetings (QM), later als redacteur van Adformatie en redactiechef van Emerce. ‘Ik verheug me erop om al mijn energie in Marketingfacts te gaan steken, maar ga MarketingTribune natuurlijk enorm missen. Reclame, media en sponsoring zijn drie geweldige vakgebieden waarin ik veel interessante mensen heb leren kennen.’