De ruwe diamant van Steven Van Belleghem

23-11-2023 (11:37) - Publicaties

Elk jaar onthult Shep Hyken, een expert op het gebied van Customer Experience (CX) en klantenservice, de Forbes Top 10 Business Books. Dit jaar staat het nieuwe boek van Steven Van Belleghem, getiteld "De ruwe diamant", op de hoogste trede van de lijst.

Forbes: "De meeste bedrijven willen een klantgerichte cultuur creëren, maar velen worstelen, zelfs als ze daartoe in staat zijn. Dit is wat Van Belleghem beschrijft als 'de ruwe diamant'. Naast duidelijk gearticuleerde concepten bevat het boek meer dan 100 tips en voorbeelden om je te helpen een cultuur op te bouwen die klanten aantrekt en behoudt."

Het boek

Hoewel veel bedrijven klantgericht willen zijn, slagen slechts weinigen erin de klant echt tevreden te stellen. De sleutel tot succes is het uitbouwen van een klantgerichte cultuur: een cultuur waar zowel de leiders als de medewerkers van een organisatie zich op elk moment bewust zijn van hun rol tegenover de klant. Binnen klantgerichte organisaties is iedereen zich terdege bewust van zijn verantwoordelijkheden. Als gevolg van dit bewustzijn werken deze bedrijven hard aan het nog verder optimaliseren van hun klantgerichtheid. Om zo hun ‘ruwe diamant’ te polijsten tot een prachtig glanzend juweel. De ruwe diamant laat je in meer dan 100 tips zien hoe je een klantgerichte bedrijfscultuur opbouwt.