'Diezijn iconen' onthult het 'design' verhaal van Albert Heijn Eigen Merk

25-10-2023 (14:45) - Publicaties

Een nieuw boek genaamd 'Diezijn iconen' onthult het verhaal achter het design van het Albert Heijn Eigen Merk. Voor de eerste biedt dit boek een kijkje achter de schermen bij de designontwikkeling.

Het boek gaat dieper in op de hoe deze ontwerpen zijn ontstaan, inclusief de creatieve inspiratie en invloeden van economische schommelingen, technische mogelijkheden en veranderende modetrends. 

Designers

De titel 'Diezijn iconen' benadrukt dat de iconen de designers zijn die deze verpakkingen met 'passie' en 'toewijding' hebben vormgegeven. Dit boek werpt een licht op de persoonlijke voorkeuren en verhalen van tien designers die gedurende vele jaren het kenmerkende design van Albert Heijn verpakkingen hebben gecreëerd: Simon de Lijster, Dick Ording, Danny Klein, Willem Kroon, Joost la Housse, Ditte Glebbeek, Tahir Idouri, Kyanne Bückmann, Kim Kamperman en Jobert van de Bovenkamp. 

Van designmanager naar schrijver

Eind 2020 ging FLoor derksen na bijna 43 jaar gewerkt te hebben als verpakkingsdeskundige en designmanager bij Albert Heijn Design met pensioen. ''Ik ben trots op dit boek vol packaging design uit het heden en verleden van het Albert Heijn Eigen Merk, met mijn achtergrondinformatie en afbeeldingen die vakkundig digitaal werden opgepoetst door Ronald Guitoneau. ''