Agenda

Screenforce Day 2018

Het marketinglandschap: van re-evaluating media tot digitale transitie - Symposium

Screenforce Day 2018

di 9 oktober 2018 t/m di 9 oktober 2018 - Op dinsdagmiddag 9 oktober vindt de tweede editie van Screenforce Day plaats in Theater Amsterdam, met onder meer een niets verhullend verhaal van Tim Hussain van Ebiquity over het nieuwe marketinglandschap, een keynote van marketinggoeroe Mark Ritson en interviews door de host van de middag, Beau van Erven Dorens. Mathias Berg – COO van Bonnier Broadcasting – komt spreken over digitale transitie.


Re-evaluating media - Mark RitsonMark Ritson

Keynote speaker op de tweede Screenforce Day is niemand minder dan Mark Ritson. Mark geniet wereldwijde faam als hoogleraar, consultant en columnist die graag tegen het zere been schopt en de clichés en hypes uit de marketing vaak genadeloos onderuithaalt.

Uitspraken van Mark zijn onder meer ‘the digital landscape is totally fucking hopeless for ad viewing’, ‘even ‘millennial-minded’ marketers should see TV as a gold mine’ en ‘much of the nonsense marketers are currently being fed about social media is, at best, disingenuous and often downright bullshit’. Over het feit dat TV elk jaar opnieuw dood wordt verklaard is Mark ook duidelijk: dat is ‘bullshit’.


Mark Ritson heeft sterke en goed onderbouwde uitspraken waar veel adverteerders en marketeers van schrikken. Mark geeft een compleet andere kijk en nieuwe inzichten op marketing die je aan het denken zetten.


Mathias Berg

Mathias Berg is COO van Bonnier Broadcasting, onderdeel van Bonnier, een grote Scandinavische mediagroep met 175 bedrijven verdeeld over 15 landen. Bonnier Broadcasting is een van de grootste televisiebedrijven in Scandinavië en leidt de ontwikkeling van videocontent en digitalisering van de TV-industrie. Onder Bonnier Broadcasting valt ook TV4, de grootste commerciële zender in Zweden.

Op een presentatie tijdens het Future of TV Advertising congres in Londen eind december liet Mathias Berg zijn gehoor weten dat na een dieptepunt in 2016 de digitale inspanningen hebben geleid tot een van de omzetgroei van maar liefst 70% in 2017. Tijdens de Screenforce Day 2018 zal Mathias zijn Nederlands gehoor meenemen in de transitie die zij hebben doorgemaakt en nog steeds doormaken. Wat zijn de belangrijkste learnings? Wat is de relatie van een broadcaster ten opzicht van YouTube, partner of concurrent? Hoe monetize je het oude TV-model in combinatie met het nieuwe online-model? Last but not least: wat betekent dit voor adverteerders en bureaus?

Over Tim Hussain

Tim Hussain is sinds maart 2016 Managing Principal bij Ebiquity, het toonaangevende marketing analytics bureau. Hij en zijn team werken samen met meer dan 200 van de grootste adverteerders in de UK. Ze ontwikkelen (digitale) meetinstrumenten en -technieken die nodig zijn om de diverse uitdagingen aan te pakken waarmee adverteerders geconfronteerd worden, zoals de vraag om transparantie en het verbeteren van de prestaties.

In zijn 15-jarige loopbaan heeft Hussain verschillende functies gehad bij onder andere Thinkbox en IAB. Tim is in 2017 door The Drum verkozen tot een van de 100 meest invloedrijke personen in digitale media en marketing in de UK.

Tijdens Screenforce Day gaat Tim verder in op welke keuzes een adverteerder moet maken in een wereld van eindeloze opties. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen en overwegingen rond digitale reclame? Hoe moet hij zijn media plannen om een goede ROI te halen op de korte en de lange termijn?

 

Datum          Dinsdag 9 oktober

Ontvangst  13:15 – 13:45 uur

Start          13:45 uur

Borrel          17:00 uur

Locatie          Theater Amsterdam

 

Wil jij aanwezig zijn bij Screenforce Day 2018?  Laat het weten via info@screenforce.nl