‘Mijn geheim kan ik niet zomaar prijs geven’

13-01-2016 (10:54) - Appen met

De zenders van BrandDeli zaten in 2015 behoorlijk in de lift. Tijd voor een WhatsApp-interviewtje met CEO Allard Ruyl van BrandDeli. 

 
WhatsApp-status: Zit op de fiets 
 
Dag Allard, dit is Jasper van fonk. 
Van Ronald Bekius kreeg ik je nummer voor een kort interviewtje via deze weg. Mocht je tijd hebben en niet meer op de fiets zitten (je WhatsApp-status geeft dat aan ;), laat je me dan even weten?
‘Hi Frank, 
Ik zit niet op de fiets!!’
 
Dat typt dan wel zo fijn. En ik ben niet Frank, maar Jasper ;)
‘Haha begint goed.’
 
Vind ik ook Gert-Jan, haha.
BrandDeli zat behoorlijk in de lift in 2015... Het gaat dus goed met BrandDeli, allereerst van harte.
Dank je wel, inderdaad een heel mooi jaar geweest. In vele opzichten. We zijn hard gegroeid in omzet en marktaandeel. Maar met name als bedrijf zijn we echt gegroeid. Mooi om dat van dichtbij mee te maken.
Ps. Ik kan toch rustig reageren? Heb nog wat andere zaken te doen tussendoor ??.’
 
Same here, prima dus.
Als bedrijf gegroeid, hoe krijgt dat vorm?
‘Dat krijgt vorm doordat je steeds meer een eigen identiteit ontwikkelt. Zoiets groeit aan de ene kant vanzelf, aan de andere kant kun je dat wel vorm geven door een duidelijke missie en visie te hebben. Waar staan we voor, wat zijn onze waarden. We doen veel voor de mensen die hier werken en we krijgen daar ook veel commitment voor terug. Uiteindelijk is BrandDeli de optelsom van heel veel mooie merken en hele goede mensen. Dat is de basis van het succes.
"Welkom bij BrandDeli. Waar we topmerken verbinden met topmerken en topmerken met hun doelgroep. Waar we met lef, plezier en creativiteit elke dag tot het uiterste gaan, om voor jouw merk het juiste bereik binnen de juiste context te realiseren. Waar we met betekenisvolle content mensen verbinden, inspireren en echt raken. We zoeken de grenzen op en brengen het beste van over de grenzen. Met humor, onvervalste emotie en oprechte passie. We gaan ver, heel ver, om van onze fans jouw fans te maken."
Blaren van het typen :)’
 
Even reclame maken, ook daar zijn jullie goed in ;)

Het marktaandeel in primetime groeide met 7%, naar 9,3%, hoe groot wil BrandDeli nog worden?
‘Dat zal in 2016 minimaal 10% worden. Maar we zien een duidelijke positieve trend. De kijktijd staat onder druk. Dus kijkt men naar zenders die echt iets toevoegen aan je kostbare tijd. Daarnaast wordt er gekeken via veel meer verschillende schermen. Dit allemaal tezamen zorgt ervoor dat er meer en meer naar onze zenders wordt gekeken. Met het hele gezin op kanaal 1 beginnen op de afstandsbediening is echt verleden tijd. Onze kijkers weten inmiddels exact waar ze onze zenders kunnen vinden. Of het nu bijvoorbeeld op kanaal 24 , of op 24kitchen.nl is als je inspiratie voor een lekker recept zoekt. En zo hebben we nog 12 specifieke zenders voor uiteenlopende doelgroepen.’
 
Is dat ook het geheim van het succes, de merkenstrategie? of...
...wat is je geheim Allard?
‘Het geheim kan ik natuurlijk niet zomaar prijs geven. Laat ik het houden op sterke merken en relevantie. Bij onze merken weet je precies wat je kunt verwachten. Wij noemen dat gericht massabereik. Waar de rest over praat, maken wij al heel lang waar. Bereik in het hart van je doelgroep met minimale waste. Daarnaast zijn we ook heel leuk om mee te werken. :D’
 
Dat geloof ik graag, het was in ieder geval erg prettig met je 'spreken' hierover, dank je.
‘Zijn we al klaar?!’
 
En je geheim hoor ik later nog wel een keer. Is er nog iets dat je kwijt wilt?
‘Dat we veel zin hebben in 2016!’