De no-nonsense linking pin

14-08-2014 (12:05) - Bureaus

In de twaalfde aflevering van de New Kids on the Block 2014-interviews is Miriam Rapon, eigenaar, oprichter en creative producer van Dare Creative aan de bal. Het kersverse bureau had een vliegende start en gaat in sneltreinvaart succesvol voort. ‘Budgetten worden tegenwoordig vaak anders ingedeeld en daar kunnen wij zeer efficiënt op inspelen. Opdrachtgevers worden daardoor ook creatiever en kiezen niet altijd voor de standaard producten en bureaus.’
 
Wat maakt jullie de perfecte deelnemer van new kids on the block?
‘Dare Creative heeft als échte New Kid in Town vanaf de oprichting begin dit jaar een vliegende start gemaakt. We vormen een linking pin tussen opdrachtgever en doelgroep. We zorgen naast de productie van tv-commercials voor branded content en de dialoog. Dit sluit direct aan op de marketing- en communicatiestrategie van de klant. In zes maanden tijd hebben we meer dan twaalf opdrachten succesvol afgerond, waaronder vier landelijke tv-campagnes voor Philips, Greenchoice en het Reumafonds, de online campagne voor KPN 4G en een live event voor de politie.’

Hoe sterk is de concurrentie, verwacht je?
‘De concurrentie ziet er sterk uit. Het is bovendien een mix van gevestigde bureaus en jonge, interessante nieuwkomers.’
 
Specialiseren of een zo breed mogelijk creatief pakket bieden?
‘Dare biedt een breed creatief pakket waarbinnen we veel aandacht hebben voor de verschillende specialismen. We hebben ons met name gespecialiseerd in de ontwikkeling van branded content. Deze markt bedient zich anders dan de televisie- of reclamemarkt en daar kunnen we met onze ervaring en ons netwerk goed op inspelen.’
 
Wat is jullie USP?
‘Dare werkt servicegericht en levert kwalitatief maatwerk. No-nonsense en flexibel met een grote dosis aan persoonlijkheid.’
 
Waarin zijn ‘wij’, Nederland, beter dan wel anders in vergelijking met buitenlandse bureaus?
‘Moeilijke vraag om antwoord op te geven, maar ik denk dat we in Nederland dicht bij onszelf durven te blijven en daarmee vaak een nuchtere aanpak hebben.’
 
Wat is jullie ultieme reclameprijs? Lamp, Leeuw, Esprix, Spin of Effie? 
‘New Kid 2014 worden zou voor ons als kersverse start-up een bijzonder compliment zijn. In het eerste jaar van ons bestaan al gelijk de waardering krijgen voor ons werk, is uiteraard de beste start die een bedrijf zich kan wensen.’
 
We lijken steeds meer uit de crisis te komen, merken de nog jonge bureaus dat sneller?
‘Wij denken van wel. Dare Creative is in een lastige tijd van start gegaan wat in ons voordeel lijkt te werken. Budgetten worden tegenwoordig vaak anders ingedeeld en daar kunnen wij zeer efficiënt op inspelen. Opdrachtgevers worden daardoor ook creatiever en kiezen niet altijd voor de standaard producten en bureaus; ze staan open voor kleinere bureaus die qua flexibiliteit en creativiteit iets nieuws kunnen toevoegen.’
 
Waar zijn jullie momenteel mee bezig en wat gaan we binnenkort zien?
‘Op dit moment zijn we met tien campagnes bezig, allemaal in verschillende fasen. De grootste campagne hiervan gaat in oktober zowel on-air als online live. Helaas kunnen we daar nog weinig over loslaten. Daarnaast zijn we nu bezig met twee online campagnes voor Philips waarvan de eerste in september live gaat.’
 
Wat is volgens jullie de beste campagne van 2014 tot nu toe?
‘‘Sweetie’ is al vaak terecht genoemd en voor ons ook zeker een noemenswaardige campagne van 2014.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch