Ook Eugène Roorda coach van New Kids 2014

14-07-2014 (14:01) - Bureaus

Je hebt het beste plan van de wereld. Maar hoe krijg je je gehoor zover dat zij dat óók vinden? Op 27 augustus wordt bekend welke 10 bureaus op 1 oktober in de finale New Kids on the Block 2014 zullen staan. Coaches Ronald Voorn en Eugène Roorda helpen de genomineerde New Kids van 2014 bij de realisatie van de best denkbare presentatie in de finale.

Na de eerste informele bijeenkomst van de New Kids on the Block vakjury zegde ‘supermarketeer’ Ronald Voorn op 9 juli zijn medewerking als coach aan de finalisten toe. Hij zal de (maximaal 10) genomineerde bureaus op verzoek begeleiden in aanloop naar de presentaties voor de publieksjury op 1 oktober. Ook ‘superreclameman’ Eugène Roorda meldde zich direct daarop als coach.

Eugène Roorda: ‘Het leven is één grote pitch. Als je daar niet goed mee omgaat, doe je jezelf tekort. Ik heb de New Kids on the Block verkiezing tot nu toe op enige afstand gevolgd. Er zit ook dit tweede jaar veel talent bij. Toen ik zag dat Ronald zich had aangemeld en ik ook nog eens een dag later Rob Benjamens sprak, kon ik er niet omheen om me voor deze talenten in te zetten. Ik zie ernaar uit om samen met Ronald zoveel mogelijk New Kids in de volgende ronde naar een maximale presentatie te coachen.’

Eugène Roorda is copywriter, communicatiestrateeg, spreker, columnist. En één van de beste ‘new business pitchers’ in de reclame. In het verleden was Eugène copywriter bij FHV BBDO en Ogilvy & Mather. En creatief directeur bij Publicis en McCann Erickson. Hij richtte in 1998 Roorda Reclamebureau op.

De genomineerde bureaus van 2014 zijn: Cherry Picker, Curiosity, Dare Creative Dog and Pony, Een Goed Stel Mensen, Fox on the Run, Joe Public, LikeFriends, Moxie, Kwartvoorhalf, Pickle Factory, Redkiwi, Sizzer Amsterdam, 3sixtyfive, Yellowfiz.
Op 27 augustus komt de vakjury bijeen om de whitepapers van de genomineerde bureaus te boordelen waarna maximaal 10 bureaus doorgaan naar de finale en de live elevator pitches op 1 oktober. De bureaus ontvangen kort na 27 augustus bericht hoe en wanneer coaches Roorda en Voorn voor hen beschikbaar zijn.

De vakjury new kids on the block bestaat uit:
Jan-Willem Brüggenwirth (Brandloyalty International), Mabel van den Dungen (publicist, trainer, coach), Jack de Graaff (Publicis, bestuurslid Natuurmonumenten, bestuursvoorzitter Sire), Lucy van der Helm (directeur Sire), Meindert van den Heuvel (Interbest), Rik Heijmen (Kokoro, winnaar van 2013), Goos Eilander (Trendbox), Alwine de Jong (merk- en communicatiestrateeg), Peter van Leeuwen (MR Group), René Savelberg (McSense Business Accelerators), Wim Ubachs (Het ei van Ubachs).

Het winnende bureau zal gedurende een jaar lang bij fonkonline publicitair in de spotlights staan en wint bovendien mediaruimte ter waarde van 50.000 euro. Het winnende bureau van 2013, Kokoro, besloot de gewonnen mediaruimte in te zetten voor het heartvertising project dat afgelopen jaar op 300 abri’s rondom Amsterdam te zien is geweest. Het bureau trok daarmee niet alleen de aandacht van fonk magazine, maar kreeg ook redactionele aandacht in de kolommen van onder meer Adformatie, MarketingTribune, Amsterdam Adblog en Innit magazine.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch