Being There vaste bureau voor War Child

04-06-2018 (16:05) - Bureaus

Being There is sinds kort het nieuwe communicatiebureau voor War Child Nederland, dat sinds 2015 geen vast bureau meer had. Er is sindsdien veel met freelance creatieven en bureaus gewerkt (zoals bij de recente prijswinnende Batman-commercial). “Dat zal War Child nog steeds blijven doen, maar er is wel de behoefte aan één vast bureau.” 


Mathilde Hoekstra
, manager Communications & Design bij War Child: “Een vaste samenwerking is goed voor het merk omdat er meer vanuit één stijl en thematiek wordt gewerkt. We werkten al eerder met Being There. Ze begrijpen het merk en er is een klik. Bovendien maken ze goed werk en hebben ze alle expertise in huis.”


urban violence 

Recent ontwikkelde Being There ‘Urban Heroes’ in het stadscentrum van Almere: een obstacle run die het midden hield tussen een street art-expositie en een fondsenwervend obstacle run-evenement. Het doel van de campagne was interesse op te wekken voor een nieuw aandachtsgebied van War Child: urban violence. Dat is geweld in grote steden wereldwijd, voornamelijk veroorzaakt door drugs- en bendegeweld. Het is een groeiend probleem voor kinderen. Tijdens de eerste editie (zondag 13 mei) liepen ruim 550 deelnemers mee om aandacht te vragen voor de problematiek. Ook op andere projecten werd er al samengewerkt en na Urban Heroes is besloten om de samenwerking met Being There als vast bureau voort te zetten.


creativiteit en denkkracht voor meest kwetsbaren 

Robrecht Stoekenbroek, strateeg en partner bij Being There: “We vinden het een eer om voor War Child te kunnen werken en onze creativiteit en denkkracht in te zetten voor de meest kwetsbaren in deze wereld: kinderen.”


Media

Marketing

Economisch