Fairtrade Original werkt samen met Food Cabinet

05-02-2019 (11:11) - Bureaus

Fairtrade Original en Food Cabinet slaan de handen ineen. Komend jaar werken ze samen aan het vergroten van de merkbekendheid én het aanspreken en activeren van een jonge doelgroep. Vandaag start de eerste campagne voor het nieuwste product in het assortiment: Jackfruit, een plantaardig alternatief voor vlees, dat sinds 21 januari in de schappen ligt van Albert Heijn.


Felice Uiterwijk, marketingmanager bij Fairtrade Original: 'Het is onze missie om eerlijk eten en drinken voor iedereen toegankelijk te maken door een eerlijke handelsketens te bewerkstelligen. Door producten lokaal te produceren met ingrediënten uit die regio, ontvangen boeren een betere prijs voor hun producten en krijgt de lokale economie een boost. Ons assortiment met producten uit de wereldkeuken zijn lokaal bereid in onder anderen Thailand, Sri Lanka en Indonesië, zoals currypasta’s, kokosmelk en sambal.'


Kevin Corcoran, creative director bij Food Cabinet, vult aan: 'In een tijd waarin steeds meer mensen zoeken naar plantaardige alternatieven voor vlees, biedt jackfruit uitkomst. De vezelachtige structuur van deze tropische vrucht leent zich bijzonder goed voor heel veel verschillende toepassingen in de keuken.'
 


Media

Marketing

Economisch