LEWIS, DDB Brussels en bol.com winnen European Excellence Award

01-12-2017 (10:27) - Bureaus

LEWIS is in de prijzen gevallen bij de jaarlijkse European Excellence Awards. LEWIS won in de categorie Best Retail Campaign voor de Benelux-campagne met bol.com. Het Belgische communicatiebureau DDB Brussels en LEWIS creëerden samen de campagne 'De Onmogelijke Signeersessie' als ongewone PR-stunt voor de tachtigste editie van de Antwerpse Boekenbeurs.

 

De stunt werd hét moment van de beurs, met enorm veel persaandacht uit binnen- en buitenland. Literaire fans kwamen op het evenement af om boeken van hun favoriete auteurs te laten signeren door een robot die handtekeningen en handschriften analyseerde en kon reconstrueren. De signeerbot bracht acht vermaarde schrijvers weer tot leven voor een laatste boeksigneersessie. Deze campagne won eerder dit jaar een Gold Lion tijdens het Cannes PR Lions. Bovendien sleepte deze campagne gisteren ook een Eurobest Award in de wacht.


Signeersessie

De European Excellence Awards worden jaarlijks uitgereikt aan communicatieprofessionals uit heel Europa. Het is het tiende achtereenvolgende jaar dat vakblad Communication Director het awards-gala organiseerde. De uitreiking vond plaats op 30 november in Hamburg.

 

Media

Marketing

Economisch