Milieudefensie kiest Abovo Media

13-02-2017 (10:19) - Bureaus

In 2015 werden er wereldwijd naar schatting van Global Witness 185 natuurbeschermers vermoord. Geweld dat vooral wordt toegeschreven aan de verharde strijd om natuurlijke rijkdommen. Voor Milieudefensie aanleiding om, in samenwerking met natuurorganisatie IUCN NL en met steun van de Nationale Postcode Loterij, het voortouw te nemen voor de grootschalige publiciteitsactie “Bescherm de natuurbeschermer”. Milieudefensie koos Abovo Media voor het inzetten van het mediatraject. 


Mélisande van Engelenburg
, medewerkster van de afdeling communicatie van Milieudefensie, licht toe: “Bescherm de natuurbeschermer” verbetert de veiligheid van mensen die opkomen voor de natuur en een gezonde leefomgeving. Door hun betrokkenheid, krijgen zij in toenemende mate te maken met vergelding en intimidatie vanuit de industrie, uitmondend in bedreiging en moord. Met “Bescherm de natuurbeschermer” willen wij het publiek, maar zeer zeker ook de politiek, bewust maken van deze onhoudbare situatie.”'


Media

Marketing

Economisch