N=5 start brandpublishing tak N=Content

N=5 start brandpublishing tak N=Content

14-03-2019 (09:07) - Bureaus

N=5 start een tak die zich volledig richt op brandpublishing: N=Content. Brandpublishing is een vernieuwende vorm van marketing waar met redactionele formats het merkverhaal wordt verteld. Monique Bergers is aangetrokken als director van N=Content, Anne Stokvis zal het bureau creatief trekken in de rol van hoofdredacteur.
 

Met N=Content springt N=5 in op de groeiende vraag vanuit merken om onderscheidende content toe te voegen aan hun marketingcommunicatiemix. Monique maakt de overstap na tien jaar Albert Heijn in diverse marketingrollen. Vanuit haar laatste rol als director social media heeft ze het socialplatform Appie Today neergezet en verder uitgebouwd. Ook werd ze onlangs uitgeroepen tot contentmarketeer van het jaar.
 

Monique Bergers: “Met Appie Today heb ik ervaren wat de toegevoegde waarde van goede content kan zijn voor je merk. De kennis die ik hierbij heb opgedaan, wil ik nu graag inzetten voor andere merken. Dit keer vanuit een bureauperspectief. Hierbij kwam ik al snel uit bij N=5. Ik geloof namelijk dat je niet zo maar content moet maken, maar moet starten vanuit je merkstrategie. En van daaruit moet kijken welke rol je kunt innemen voor je klant. Daar is N=5 steengoed in en ik kijk er dus enorm naar uit om samen met hen dit avontuur aan te gaan.”
 

Anne Stokvis zal als hoofdredacteur de redactionele aanpak waarborgen. Anne heeft jarenlange ervaring bij diverse redacties, van de NOS tot DWDD en van radio tot social. De afgelopen drie jaar werkte ze vanuit haar eigen contentbureau, waarmee ze voor diverse merken succesvolle contentproducties heeft neergezet.
 

srijden om de aandacht

Anne Stokvis: “Steeds meer merken strijden om de aandacht van de consument en nemen de rol van (media)uitgevers over. Een interessante beweging die vraagt om een redactionele aanpak waarbij doelgroepen centraal staan en relevante verhalen de sleutel zijn. Ik geloof dat merken zo nog meer betrokkenheid kunnen creëren bij hun publiek. Daarnaast moet N=Content een plek zijn voor talentvolle redacteuren en makers. Zij weten wat er binnen hun doelgroep speelt en denken buiten de gebaande paden. Wij gaan hen ondersteunen door waardevolle ideeën aan de juiste merken te koppelen.”
 

geloof in de mix

Ole Christern, managing director N=5: “Bij N=5 geloven we sterk in een mix van reclame, content en brandpublishing. In reclame ligt onze oorsprong, maar de afgelopen jaren hebben we hier steeds meer content aan toegevoegd. Denk bijvoorbeeld aan de prijswinnende case van Evert_45 voor KPN, waarin een jonge vlogger de verhalen uit de oorlog tot leven brengt. Met N=Content gaan we dit proces nog verder professionaliseren waardoor we nog effectiever kunnen produceren. Daarnaast zullen we hier brandpublishing aan toevoegen, wat een meer redactionele insteek heeft. We zijn ervan overtuigd dat dit de manier is hoe merken een nog diepere band kunnen opbouwen met hun doelgroep. Zo halen we alles in huis om onze klanten goed te kunnen bedienen.”
 

N=Content is een nieuwe unit, maar zal ook nauw samenwerken met alle creatieve teams bij N=5. Zo worden sterke ideeën met sterke inhoud gecombineerd en biedt het bureau een volledige communicatiemix aan. De komende tijd zal er een redactie worden opgezet, die in het beste geval gespiegeld wordt aan klantzijde. Want ook daar zal een verandering moeten plaatsvinden.
 

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch