Nieuwe leiding Alfred

02-03-2020 (15:11) - Bureaus

Reclamebureau Alfred heeft een nieuwe directie. Creative Directors Jorn Kruijsen en Jeroen van de Sande en Managing Director Eddy Salfischberger hebben as we speak de dagelijkse leiding over het bureau. Medeoprichter Aad Kuijper blijft werkzaam bij Alfred. Zijn oud-partner Patrick de Zeeuw heeft besloten het bureau te verlaten, in navolging van de derde oprichter, Marcel van Wing, die bijna drie jaar geleden vertrok.
 
“We kunnen spreken van een soepele overgang omdat hij al drie jaar geleden is ingezet”, zegt Managing Director Eddy Salfischberger over de directiewijziging. “Wat in 2017 begon met mijn aanstelling als opvolger van Marcel van Wing heeft in de loop van 2019 verder vorm gekregen met het overdragen van de werkzaamheden van Patrick de Zeeuw en, in mindere mate, Aad Kuijper aan Jorn en Jeroen.”
 
Aad Kuijper blijft als Associate Creative Director betrokken bij het bureau, maar zal zich niet meer bezighouden met de dagelijkse leiding. Salfischberger: “We zijn heel blij dat Aad bij Alfred blijft. Hij is niet alleen oprichter, maar ook het geweten en de ziel van het bureau. Omdat Alfred zich snel ontwikkelt, met meer focus op digitaal – wat op dit moment zo’n 40% van ons werk uitmaakt – is het goed om Aad dicht bij ons te houden om de essentie van het bureau te bewaken.” Creative Director Jorn Kruijsen: “Alfred houdt van reclame. En of we nu reclame maken via social kanalen, op YouTube of op TV: uiteindelijk draait het altijd om een goed idee. Aad begrijpt dat als geen ander.”
 
In zijn nieuwe rol zal Kuijper zich volledig gaan concentreren op het verder ontwikkelen van het Jumbo-account en een aantal andere grote klanten, zoals Leen Bakker, Mora en Unilever.
 
Na bijna 13 jaar heeft Patrick de Zeeuw besloten zich op andere activiteiten te gaan richten. Jeroen van de Sande: “Wij danken Patrick voor zijn onvergetelijke talent en inzet. We nemen met respect afscheid van één van de drie musketiers die het bureau heeft opgericht en groot gemaakt.”
 

Over Alfred

Alfred richt zich met ruim 40 reclameliefhebbers op het ontwikkelen van grote ideeën gericht op de ‘Happy Many’: de massa mensen verspreid door het land die elke dag boodschappen doen, snacks, meubels en kleding kopen en hun bankzaken regelen. Om die te bereiken geloven we bij Alfred in onthoudbare, entertainende reclame die merken een gezicht geeft. Het bureau bestaat dit jaar 13 jaar. Klanten zijn onder andere: Jumbo Supermarkten, SNS Bank, HEMA, Simpel, Allianz Direct, Leen Bakker, Praxis, Johma, Mora, Unilever en Vrumona.
 

Media

Marketing

Economisch