Snelgroeiend DotControl vestigt zich ook in Limburgs centrum voor innovatie

05-09-2018 (12:08) - Bureaus

Limburg is voor Data-Driven Agency DotControl niet nieuw. Met een vestiging in het centrum van Maastricht wordt er al een jaar gewerkt aan projecten voor merken van over de hele wereld. Door de uitbreiding van het mobile development team en de openstaande vacatures is DotControl echter, in korte tijd, alweer uit de Maastrichtse vestiging gegroeid. Daarom betrekt het bureau nu het historische  “De Hoeve Geleenhof” in Heerlen, dat ruimte biedt voor extra groei.


Heerlen heeft de laatste jaren veel geïnvesteerd in innovatie. Met de komst van Brightlands Smart Services Campus, Accenture’s Innovation Center en onlangs de Chinese fintechreus WeCash, is Heerlen een plek geworden waar innovatie bloeit. Dagelijks worden technieken als Blockchain en kunstmatige intelligentie ingezet om de toekomst positief te beïnvloeden. Daarnaast ligt de Hogeschool Zuyd in ‘hun achtertuin’. Niet onlogisch dus dat DotControl zich, als technisch en creatieve werkgever, juist hier volledig thuis voelt.


Het team van developers en andere digitale specialisten zal vanuit deze locatie werken aan mooie opdrachten voor opdrachtgevers zoals National Geographic, Varo Energy, Havi Logistics, Microsoft en Eredivisie. Projecten waar innovatieve technieken als AI en Blockchain onderdeel van uitmaken.


37 vacatures

“Met deze stap willen we tech-freaks een inspirerende en bijzondere werkplek bieden waar ze kunnen werken aan gave projecten. Dingen waar je trots op kunt zijn. Natuurlijk hopen we hierdoor een stukje van onze 37 vacatures in te kunnen vullen", zegt Rutger Buijzen, CTO DotControl


Dit is DotControl

Een Data-Driven Creative Agency met kantoren in Rotterdam, Sofia (Bulgarije), Willemstad (Curaçao) en nu ook in Heerlen. Met een team van rond de 70 creatieven, developers en growth hackers, ontwikkelen ze producten en ervaringen, zoals websites, apps, games en campagnes. Producten waar mensen over de hele wereld mee werken en mee spelen. Producten die de doelstellingen van opdrachtgevers elke dag weer overtreffen. Van ‘Big Idea’ tot oplevering en continue optimalisatie. Niet bedacht vanuit een onderbuikgevoel, maar gebaseerd op data.

 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.

Media

Marketing

Economisch