Audi op weg naar niets

Audi op weg naar niets

22-12-2017 (10:19) - Campagnes

Niets. Dat is het doel van Audi voor de toekomst. Nul emissie met 100 procent puur elektrische Audi’s. De campagne ‘Road to zero’ die op 24 december aanstaande van start gaat, staat symbool voor de weg die Audi inslaat op weg naar nul emissie. Naar een toekomst die nu begonnen is, op weg naar de introductie van de Audi e-tron in 2018.
 

Elektrisch rijden is de toekomst. De afgelopen jaren blikte Audi al vooruit met studiemodellen als de Audi e-tron quattro concept en Audi e-tron Sportback concept. Toekomst wordt realiteit met de komst van de eerste puur elektrische Audi eind 2018, als voorbode van een volledige lijn Audi e-tron-modellen. Om het belang te duiden dat Audi in Nederland hecht aan elektrische mobiliteit en de Audi e-tron-modellen van de toekomst, heeft Audi Nederland in samenwerking met Selmore Creative Agency de campagne ‘Road to zero’ ontwikkeld.
 
“Audi is een nieuwe weg ingeslagen,” aldus Gerard Jansen, Directeur Audi Nederland. “Onze Audi e-tron hybridemodellen en g-tron-uitvoeringen op aardgas vormden al een voorbode, maar in 2018 geeft Audi echt de aftrap voor nul emissie. Elektrisch rijden is de toekomst en Audi speelt daar adequaat op in. Eind 2018 arriveert de 100 procent elektrische Audi e-tron in Nederland, als voorhoede van een complete serie elektrische Audi e-tron-modellen. In Europa is Nederland één van de voorlopers op het gebied van de elektrificatie van mobiliteit en daarom starten wij nu al ons e-tron-offensief, op weg naar de introductie van de allereerste volledig elektrische Audi in 2018.”
 

‘We do everything to achieve nothing’

Audi Nederland ontwikkelde de campagne ‘Road to zero’ geheel in eigen beheer, in samenwerking met Selmore Creative Agency. DigitasLBi tekende voor het ontwerp van het online platform zero.audi.nl. “Niets is het doel. Nul emissie. Dat is het centrale thema van Audi in de film ‘Road to zero’ en het nieuw gelanceerde Audi e-tron platform zero.audi.nl,” licht Diederick Hillenius, Creative Director van Selmore, toe. “Een thema dat wordt gesymboliseerd door het getal 0 dat in vele hoedanigheden in de campagne terugkomt, altijd gekoppeld aan mobiliteit en duurzaamheid. De 0 fungeert daarmee als symbool om Audi’s strategie ‘We do everything to achieve nothing’ in deze campagne te verwoorden en verbeelden.”
 
Bekijk de aftrap van Audi’s toekomst,op weg naar nul emissie, hier.

credits

Klant AUDI
Creatieve directie : Diederick Hillenius & Poppe van Pelt
Copy Writer : Diederick Hillenius en Zwier Veldhoen
Art Director : Diederick Hillenius
RTV Director : Hanneke Kampschreur
Account         : Tom Stoffels en Gijs de Bruijn
Strategie         : Gijs de Bruijn
Klant verantwoordelijk : Wil Giezenaar en Joost Klumper
Productiemaatschappij : Bonkers 
Regisseur         : Bram Schouw
Executive Producer        : Saskia Kok
Producer                 : Jan Jinek 
D.O.P./Cameraman         : Jasper Wolf
Production Designer : Rikke Jelier
Service productie : Division
Offline studio : Kapsalon
Offline editor : Annelien van Wijnbergen en Marc Bechtold
Post-productie studio (2D & 3D) : Ambassadors
VFX Producer                         : Jeroen van Es
VFX Supervisor                 : Bas Moonen
Grading : MPC, Jean Clement Soret
Geluidstudio : Soundcircus
Geluidstechnicus : Feike de Wit
Final mix         : Ambassadors, Ed Meijaard
Muziek : Ambassadors , Sebastiaan Roestenburg
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.