Decathlon: Go Try

18-10-2019 (13:08) - Campagnes

Decathlon heeft in samenwerking met Natwerk een nieuwe campagne gelanceerd voor de nieuwe positionering ‘Go Try’. Het reclamebureau verzorgde ook de invulling voor de tv-commercials en social media content. Met dit campagneconstruct kan straks efficiënt voortgeborduurd worden op de positionering ‘Go Try’ die Decathlon eind vorig jaar ontwikkelde met reclamebureau XXS.
 
Decathlon richt zich op het creëren van innovatieve sportartikelen en aan het toegankelijk maken van sport voor zoveel mogelijk mensen. Met 'Go Try' stimuleert Decathlon het uitproberen van meerdere sporten. Want als je er na 3 haarspeldbochten in de Franse Alpen achter komt dat wielrennen toch niet echt jouw sport is, kun je je uitrusting tot 365 dagen terugbrengen. En ruilen voor tafeltennisbatjes bijvoorbeeld. Natuurlijk zijn er in de winkel ook gewoon artikelen die zo multifunctioneel zijn, dat je ze voor heel veel sporten kan gebruiken.

Daan Zijderveld, brand director Decathlon Nederland: “Bij Decathlon maken we sport graag toegankelijk voor iedereen. Het uitproberen van een sport zit in ons DNA. Dat een sport niet altijd bij iemand past is daarom ook echt niet erg, er is vast wel iets anders dat je leuk vindt."
 

Campagneconstruct

Natwerk creëerde voor Decathlon een 'campagneconstruct' dat toegepast kan worden op alle sportartikelen die de winkel verkoopt. Bovendien is het naar alle media door te vertalen. De eerste drie tv-commercials zijn gericht op thermokleding. De karakteristieke stem van Harry Vermeegen voorziet de commercials van commentaar. In samenwerking met social mediabureau Unlike rolde Natwerk een complete online strategie uit.
 
 
Rufus Ketting, creatief directeur Natwerk: “Het gedachtegoed achter 'Go Try' is uniek en onderscheidt Decathlon van elke andere sportretailer. Dat het merk deze gedachte echt leeft zie je terug in de meer dan uitgebreide no-nonsense inruiltermijn, die je in staat stelt een sport écht te proberen. Deze mentaliteit stelt je in staat om sporten niet meteen te zien als iets wat je alleen op topniveau doet. Dit onderstrepen we met de altijd relativerende stem van Harry Vermeegen.”
 
Met deze  campagne geeft Decathlon een vervolg aan de introductie van 'Go Try' eerder dit jaar.
 

Credits

Concept: Natwerk
Video: RubenPaulRuben