Douwe Bob in Berlijnse sferen in campagne NS International

20-08-2018 (18:19) - Campagnes

In de trein terugdenken aan alles wat je in een stad beleefd hebt, terwijl veranderende landschappen aan je voorbijtrekken, spreekt bij ons allemaal tot de verbeelding. In de campagne, genaamd Retour, van NS International word je door muzikant en songwriter Douwe Bob meegenomen op een bruisende reis.


Tijdens de minutenlang durende film kruip je in het hoofd van Douwe Bob die tijdens de terugreis in de trein terugblikt op zijn ervaringen in de Duitse hoofdstad. Je wordt aan de hand van zijn herinneringen meegenomen naar zijn culturele, culinaire en fashion hotspots in Berlijn. De film benadrukt het belang van het op een comfortabele manier nagenieten in de trein op de weg terug en de essentie dat dit nagenieten het reisgevoel verlengd. 


Douwe Bob

De keuze om Douwe Bob een hoofdrol te geven is tot stand gekomen door zijn karakter. Het snijvlak van rauw, sexy, romantisch en een tikje duister dat Douwe Bob definieert matcht met het gevoel dat Berlijn uitstraalt. Daarnaast reist Douwe Bob zelf regelmatig met de trein. Hij komt dan ook geloofwaardig over als treinreiziger. 

Leonie Richardson, Client Lead Initiative: ‘Het Retour-concept draait erom dat we de kijker meenemen tijdens de reis terug. Hier ziet hij sferische beelden van de herinneringen van één van de NS International-bestemmingen. Dit nagenieten accentueert dat de trein een wezenlijk onderdeel is van je reis.’ 

José Hofman, communicatiemanager bij NS International: 'In de eerste film binnen het Retour concept gingen we naar Parijs met Susan Smit. Nu dus naar Berlijn met Douwe Bob. De Retour-films bieden ons de mogelijkheid om het comfort en de ontspanning van de treinreis te laten zien, in combinatie met inspiratie over de bestemming.’ 


Samenwerking Sanoma & Adfactor

Naast de video is er ook een samenwerking met Sanoma en Adfactor opgezet waarbij de betreffende steden uit worden gelicht in uitgebreide redactionele artikelen. Deze strategie bleek goed te werken bij de Parijs inzet en is hierom opnieuw gekozen voor Berlijn. Ook zijn er cutdowns van de hoofdfilm gemaakt op de thema’s: Culinair, Cultureel en Shoppen. Deze worden gericht over de verschillende blogs en platformen ingezet voor een nog krachtiger impact.

Credits

NS International: Jose Hofman, Melanie Baas, Esther Tersteeg, Kees-Jan van der Weijden
Bureau: Initiative 
Creatie: Chris Römer, Joey Hullegie, Arthur Schotsborg
Agency producer: Judi Stierman
Productiemaatschappij: Dare Creative
Executive Producer: Miriam Rapon
Regisseur: Bas Verwoerd
Producer: Robin Mak
DOP: Max Maloney
Edit: Gabiel Bauer
Grading: The Lodge
Audio-post productie: Earforce
Music compositing: Earforce
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.