Dove campagne wil body-shaming veranderen naar body love

31-08-2021 (16:13) - Campagnes

Uit onafhankelijk onderzoek, in opdracht van Dove, blijkt dat meer dan de helft van de Nederlandse vrouwen wel eens te maken heeft met body-shaming: ongevraagde kritiek op haar lichaam. Dit kan leiden tot ontevredenheid over het eigen lichaam en een lager zelfbeeld. Daarom start Dove morgen de Dove Body Love campagne in Nederland, met als belangrijkste boodschap: elk lichaam is mooi en mag gevierd worden. Met inzet van Nederlandse influencers, die op social media kritiek krijgen op hun lichaam, roept Dove iedereen op om zich uit te spreken tegen body-shaming en voor body love.

De meeste kritiek krijgen vrouwen op hun gewicht: ruim de helft van de Nederlandse vrouwen is wel eens te dik genoemd en bijna twee op de tien te dun. Ook krijgen vrouwen onder andere te horen dat ze te klein zouden zijn (14%), te grote borsten zouden hebben (12%) of te kleine borsten (12%) en 6% van de Nederlandse vrouwen heeft wel eens gehoord dat ze te mannelijk zou zijn.