Energiedirect.nl lanceert nieuwe merkcampagne

Energiedirect.nl lanceert nieuwe merkcampagne

03-10-2017 (14:20) - Campagnes

Energiedirect.nl is al al 15 jaar de grootste energiechallenger en wil het klanten graag makkelijk en leuker maken, zodat zij minder tijd en geld kwijt zijn voor zoiets normaals als energie. 


In de nieuwe campagne van energiedirect.nl door SuperHeroes Amsterdam maken we kennis met Klaas. Hij is een man van weinig woorden en toont hoe energiedirect.nl energiezaken logisch houdt. Energiedirect.nl breekt namelijk met kromme conventies in de energiemarkt. Want waarom krijgen nieuwe klanten een betere deal dan trouwe klanten? En wat heb je aan een dure thermostaat of tablet bij je contract, als je bestaande het nog prima doet?


Het olifantenpaadje

Niek Eijsbouts, creative director van SuperHeroes Amsterdam: “Samen met energiedirect.nl hebben we het afgelopen jaar een scherpe positionering neergezet rondom het nemen van het ‘olifantenpaadje’, waarbij energiedirect.nl alles zoveel mogelijk zonder omwegen doet. Directer, sneller, voordeliger. En in alle communicatie vieren we nu het doorbreken van die onlogische conventies. Met Bas Hoeflaak (Sluipschutters, Droog Brood) als stem en de eigenzinnige Klaas als zwijgzame woordvoerder.”


Einde van de eentonigheid

De kracht van die campagne ligt in de variatie van tientallen boodschappen die één en dezelfde verhaallijn volgt. Leonoor van den Bogaard, manager marketingcommunicatie van energiedirect.nl: “Samen met SuperHeroes geloven we in kort, veel variatie en herkenbaarheid. Een digital native aanpak die nu ook op tv wordt toegepast. De campagne domineert hiermee tv, radio en online, waarbij alle boodschappen bij elkaar optellen.”

 Het resultaat is een enorme serie aan korte, uitdagende uitingen die verschillende doelgroepen zal aanspreken de komende maanden. De campagne start in week 42 en wordt uitgerold samen met MediaCom en Searchresult.


Credits

Bureau: SuperHeroes Amsterdam
Creative director: Niek Eijsbouts, Rogier Vijverberg
Creatives: Ramin Bahari, Armand Dubois
Account management: Django Weisz Blanchetta, Mandy Sturkenboom
Strateeg: Marieke Dekker
Producer: Severien Jansen
Regisseur: René Nuijens
DOP: Dries Delputte
Voice artist: Bas Hoeflaak
Editor: Gert-Willem Visser
Motion graphics: Huy Nguyen, Jeff Beukema
Grader: Tim van Paassen (The Compound)
Sound designer: Hielke Praagman
Verantwoordelijk bij energiedirect.nl: Leonoor van den Bogaard, Roel de Kok, Wendy van der Linden