'Engineered for Everyday' laat de science achter Asics sneakers zien

'Engineered for Everyday' laat de science achter Asics sneakers zien

18-02-2020 (16:40) - Campagnes

Het Amsterdamse creatieve bureau Likefriends heeft de nieuwe campagne van Asics Sports Style ontwikkeld. De wereldwijde campagne heet 'Engineered for everyday' en draait om zes nieuwe Asics modellen met de dempende GEL-technologie.
 
De campagne laat zien dat Asics net zoveel tijd en ennergie steekt in de ontwikkeling van haar sportstyle producten als in de running en performance producten. In de campagnevideo's zien we mensen ASICS sneakers testen aan de hand van virtual reality. Deelnemers rennen bijvoorbeeld voor een gesimuleerde bus en dansen in een virtuele club. Dit alles om te laten zien hoe comfortabel de nieuwe Asics ‘Engineered for everyday’ sportschoenen zijn.
  

 
De campagne is inmiddels live op sociale media, www.asics.com, en in de fysieke winkels over de hele wereld.
 

Credits

ASICS Engineered for Everyday - credits:
Client: ASICS Global
Billy Fischer, Carolina Amores, Mizuki Miyai, Ryo Matsumoto
Agency: Likefriends Amsterdam
Strategy & Creative: Stef de Jong, Mitch Roedoe, Andrew Watson
Art Direction & Design: Aemilius Teunissen, Andrew Watson, RONIN Amsterdam
Account: Dorien Hoorens
Production Company: Artillerie, Philippe Avendaño Vera
Director: Fabio de Frel
DOP: Zack Spiger
Photography: Gilleam Trapenberg (lifestyle), Jurian Kriebel (product)
Retouch: Ruud van Doorn