fonQ richt pijlen op woonboulevards tijdens Pasen

fonQ richt pijlen op woonboulevards tijdens Pasen

18-04-2019 (15:17) - Campagnes

Als onderdeel van de 'Geef je huis wat fonQ'-campagne heeft de online retailer rondom Pasen op bijna alle woonboulevards in Nederland verschillende abri's geplaatst. Hiermee haakt fonQ in op de kapotte klantreis op de woonboulevard en spoort het consumenten aan om vanaf de bank te shoppen en hun huis wat fonQ te geven.


Het paasweekend komt eraan. Naast eieren zoeken, staat Pasen bekend als hét moment om naar de woonboulevard te gaan. Uit een klantonderzoek blijkt dat 37 procent van de consumenten in de afgelopen jaren wel eens met Pasen een woonboulevard heeft bezocht. Dit jaar overweegt slechts 20 procent van Nederland een bezoek. Ruim de helft van de Nederlanders ervaart het als te druk en een kwart voelt zich bij thuiskomst moe en gesloopt.


Hoewel men een groot assortiment onder één dak (60%) en inspirerende settings (48%) als prettig ervaart, ziet de Nederlandse consument bij een bezoek aan de woonboulevard het meest op tegen de drukte (56%). Daarnaast ergert een kwart zich aan opdringerige salesmensen en het feit dat je uiteindelijk niet vindt wat je zoekt. Ook het vele lopen (26%) en hoge parkeerkosten (17%) zijn vaak genoemde ergernissen.


kapotte klantreis


'Zelf ben ik net verhuisd en ervaarde ik opnieuw hoe ingewikkeld het kan zijn om in een gefragmenteerd landschap van woonboulevards en interieurwinkels te slagen voor woonproducten. Het is een kapotte klantreis die we vanuit het platform fonQ online repareren door middel van koopgidsen, toplijstjes en inspiratieve content, maar ook met groot assortiment. Zo vind je alles voor in en om het huis op één plek. En dat gemakkelijk vanaf de bank zonder drukte of opdringerige salesmensen', licht Antoine Brouwer, CEO van fonQ toe.