Geef kanker geen kans

Geef kanker geen kans

19-11-2020 (16:17) - Campagnes

De preventie en overleving van kanker is niet klaar bij het doen van een ontdekking in onderzoek. Dan begint het pas. De wetenschap moet vertaald worden in praktische, begrijpelijke en toegankelijke voorlichting. Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds brengt de wetenschap over gezonde voeding en leefstijl in relatie tot kanker in het dagelijks leven van iedereen. Zo kunnen wij allemaal elke dag gezonde keuzes maken om de kans op kanker te verkleinen.
 

Geef kanker geen kans

Dit inzicht vertaalde creatief bureau BureauBranded en het Wereld Kanker Onderzoek Fonds in de campagne ‘geef kanker geen kans’. Naast drie televisiecommercials werden ook diverse video’s en foto’s voor online inzet gemaakt. Wat in elke video lijkt te beginnen in het laboratorium, blijkt even later te gaan om een herkenbare situatie uit het dagelijks leven.
 

Timing is everything

Om de verrassende overgang optimaal in beeld te brengen, is elke video in één shot gefilmd waarbij de camera slechts uitzoomt. Dennis Nieuwendijk, Creative Director bij BureauBranded: “Het hele verhaal in één shot vastleggen, klinkt makkelijker dan het is. Want dit vroeg tijdens de shoot om een perfecte timing. Niet alleen van de modellen voor wat betreft de juiste handelingen op het juiste moment, maar ook van de filmcrew om het beeld tijdens de zoom constant scherp te houden. Een vertraging in het eerste deel van de spot benadrukt de overgang en de muziek draagt bij aan het opbouwen van de spanning. Het resultaat mag er zijn!”
 
Germund Daal, Hoofd doelrealisatie en communicatie bij het Wereld Kanker Onderzoek Fonds: “De brug vormen tussen onderzoek en het dagelijks leven is wat het Wereld Kanker Onderzoek Fonds elke dag weer doet. Al lang zaten wij met het idee voor deze campagne in ons hoofd. Dennis Nieuwendijk van BureauBranded begreep het idee meteen! Samen hebben we dit verder uitgewerkt. Wat zijn we blij met de eindproducten!”
 

Credits

Klant: Wereld Kanker Onderzoek Fonds
Verantwoordelijk bij klant: Germund Daal
Creatief bureau: BureauBranded
Verantwoordelijk bij bureau: Dennis Nieuwendijk
Producent: True Visuals
Mediabureau: De Media Maatschap