HERC lanceert Instant Ink van HP met rapper Akwasi

02-10-2018 (12:29) - Campagnes

HERC bedacht de nieuwe campagne voor Instant Ink, de inktservice van HP. Met Instant Ink zit je nooit meer zonder inkt, want consumenten krijgen voordat je inkt opgaat automatisch nieuwe inkt opgestuurd.


Creative Directors en founders van het hagelnieuwe bureau HERC, Rogier de Bruin en Emilio de Haan: “Instant Ink is een hele handige service, maar niet per se sexy. Het product zelf is letterlijk wel heel kleurrijk. Dat hebben we er uitgepikt en groot gemaakt. Judith Veenendaal heeft de regie gedaan. Zij is heel goed in beweging, choreografie, esthetiek. En ze houdt niet van mierzoet, dus het blijft wel stoer.” Akwasi is bekend van de rapformatie Zwart Licht en treedt vaak aan als tafelheer bij De Wereld Draait Door. Voor HERC is het alweer de tweede campagne, na de recentelijke wereldwijde ‘Uniform of the free’ introductie voor G-Star RAW.


Stefan Vermeul, Marketing Manager Printing bij HP, licht de keuze voor HERC the agency toe: “We wilden een energieke, impactvolle campagne met een duidelijke boodschap, die zich echt onderscheidt van al het andere dat je in een blok ziet. HERC heeft eerder laten zien dat ze durven te vernieuwen en dat is exact wat we als HP willen bereiken”. 


“De impact en entertainment waarde van de commercial hebben we door weten te trekken in de volledig data gedreven online campagne. Daar zijn we trots op”, aldus Niels Heimens, Managing Director van HERC.

 

credits

Client: HP Nederland
Creative agency:  HERC the agency
Regisseur: Judith Veenendaal
Director of Photography: Tibor Dingelstad
Productiehuis: CZAR
Post productie: Storm
Grading: Laurens Orij (Crabsalad)
Edit: Brian Ent (Kapsalon)
Muziek: Ruben Samama
Tekst: Akwasi & HERC the agency
Geluid: Sauvage Sound