Heyleys: nieuw online platform voor Nederlandse kankerpatiënten

29-10-2020 (14:38) - Campagnes

Nederland is een nieuw platform rijker: Heyleys.nl. Het platform is gericht op kankerpatiënten en hun naasten. Op het online platform zijn alle klinisch onderzoeken te vinden, in begrijpelijke taal. Heyleys is een onderdeel van IClusion, een Nederlandse Life Sciences Medtech.
 
Hanneke Janssen, CEO van Heyleys.nl: ‘Het platform stelt de patiënt in staat om het gesprek aan te gaan met de behandelend arts zodat ze  nu samen eenvoudig en snel geschikt onderzoek kunnen vinden waaraan de patiënt kan deelnemen. Hiermee heeft de patiënt dus makkelijker toegang tot extra behandelkansen. In eerste instantie richt Heyleys.nl zich op kankeronderzoek met de mogelijkheid om snel uit te breiden naar andere ernstige ziekten. Zo hopen we dat iedereen gelijke behandelkansen gaat krijgen als het gaat om kanker.'
 
Aan het platform hebben verschillende bureaus nauw met elkaar samengewerkt. Op basis van de onderzoeksresultaten van bureau Aan Zee, is Fitzroy Amsterdam aan de slag gegaan met de naamgeving, de merkidentiteit en de campagne. Fingerspitz is verantwoordelijk voor de online marketing, Weekend Creative Agency voor de user interface/experience en E-sites voor de technische ontwikkeling van het platform.
 
Jur Baart, eigenaar Fitzroy: ‘We hebben intensief met de andere drie bureaus gewerkt om niet alleen een begrijpelijke taal te ontwikkelen in tekst, maar ook in beeld. Zo hebben we gekozen voor de Zweedse kunstenaar Andreas Wannerstedt, waarmee we wel laten zien dat medicatie kankercellen kan afweren. DIt in zachte kleuren zodat het menselijk blijft. En is het logo opgebouwd uit de 7 meest belangrijkste medici in het domein kanker. Iedere letter komt voort uit een ander handschrift'.
 

Credits

Naamgeving, merkidentiteit en campagne : Fitzroy Amsterdam
Online marketing : Fingerspitz
UX/UI design : Weekend Creative Agency
Development : E-sites
Value & Customer journey mapping : Aan Zee
Illustrator & Animator : Andreas Wannerstedt