Hou je mobiel onder de duim: nieuwe campagne tegen telefoonstress van Ben

Hou je mobiel onder de duim: nieuwe campagne tegen telefoonstress van Ben

10-09-2020 (09:47) - Campagnes

Ben heeft een nieuwe campagne gelanceerd waarmee het aandacht vraagt voor de stress die mobiele telefoons kunnen veroorzaken. 7 op de 10 Nederlanders ervaart regelmatig stress door de grote hoeveelheid notificaties op zijn of haar mobiel. Ben wil mensen helpen hun mobiel onder de duim te houden. De campagne is ontwikkeld door DDB Unlimited.
 
4 op de 10 mensen voelt zich regelmatig afgeleid van dingen die er echt toe doen en zou graag minder meldingen ontvangen, blijkt uit onderzoek van PanelWizard in opdracht van Ben. In de campagnefilm en rest van uitingen staan de rode balletjes symbool voor de meldingen waar we vanuit apps de hele dag mee geconfronteerd worden. Ben laat op een sympathieke manier zien dat je de stress die dat veroorzaakt heel eenvoudig kan oplossen door die meldingen uit te zetten.
 

Credits

Klant: Ben
Margaret Kreuger, Aafke Geers, Denise Noordermeer, Jefta den Dulk
Creatie: DDB Unlimited
In samenwerking met: Hazazah, de Grot, KlevR, Remus Ockels, Triangle PR