NERF brengt online gaming naar de 'echte wereld'

NERF brengt online gaming naar de 'echte wereld'

16-10-2019 (17:04) - Campagnes

NERF rolt samen met Dept en Fantube zijn nieuwste Nederlandse merkcampagne uit. Hiermee willen ze jongeren aansporen om hun virtuele gaming gear vaker in te ruilen voor een game in de echte wereld. Om deze moeilijk te bereiken doelgroep hiermee ook echt aan te spreken, zet het merk – bekend van de felgekleurde blasters – Nederlands bekendste game-influencers in.

De campagne startte met een GIF-shoot waarbij de influencers hun eigen GIF-stickers ontwikkelden. Ook kregen zij hun persoonlijke NERF merchandise mee. Elke influencer deelde een kick-off video waarin ze hun volgers de kans gaven om een plekje te bemachtigen in de real-life Battle Royale, een populaire game-modus waarin vele spelers het tegen elkaar opnemen tot er één iemand overblijft. Tijdens deze openluchteditie kwamen zowel de felgekleurde blasters als specifieke elementen uit populaire online games terug.

“Het was een uitdaging om een pakkende campagne te creëren voor een doelgroep die al veel content consumeert”, aldus Simon van Gorkum, senior creative bij Dept. “Aangezien game influencers, zoals Royalistiq (bekend van de live Fortnite-shows), de actiehelden van online jongeren zijn, hebben we gekeken welke rol zij hierin konden spelen. Het resultaat is succesvolle content die aansluit op wat en wie jongeren graag willen zien. Van GIF’jes tot een TVC, en van unboxing tot social video’s; allemaal met hun favoriete helden in de hoofdrol.”

Jonas Beck, die normaalgesproken muziekvideo’s regisseert, heeft hiermee zijn allereerste commercial gemaakt. “Jonas weet precies met welke tone of voice en visuele stijl je de doelgroep raakt. Daarom hebben we samen met Yung Film voor hem gekozen”, laat Simon van Gorkum weten.

“We wilden echt in de wereld van onze doelgroep stappen op een manier die past bij ons merk”, voegt Yahn Boschma, Senior Brand Manager NERF bij Hasbro, toe. “We zijn daarom ontzettend trots op het eindresultaat, dat in samenwerking met Dept, OMD en Fantube tot stand is gekomen.
 

 

NERF_20_TVC_16X9_FINALMASTER_H264 from Dept Brand & Advertising NL on Vimeo.