PLUS blijft dichtbij met nieuwste campagne

PLUS blijft dichtbij met nieuwste campagne

03-07-2020 (12:00) - Campagnes

Dit jaar ziet onze vakantie er anders uit dan andere jaren, de zomer vieren we namelijk dit jaar wat dichter bij huis. En voor goed eten hoef je deze zomer niet ver te reizen, want PLUS heeft alles in huis om er een heerlijke tijd van te maken. Dat laat de supermarktketen zien in haar zomercampagne ‘Goed eten is altijd dichtbij’.
 
Een serie van acht zomerse online video’s neemt de kijker mee naar verschillende herkenbare situaties waarin mensen samen zijn. Dit varieert van proosten met je buren vanaf je eigen balkon, picknicken in het park om de hoek tot vakantie vieren in eigen tuin. De centrale boodschap is in elke video hetzelfde: Goed eten is altijd dichtbij.
 
Peter van Mourik, Directeur Marketing & Communicatie: “Met deze campagne laten we zien dat we ook deze zomer midden in de maatschappij staan en onze verantwoordelijkheid nemen. We zorgen daarbij voor goed eten, voor de buurt én voor elkaar. Dat doen we op een niet te zware toon, maar wel op een manier die PLUS eigen is.”
 

Middenin de samenleving

Strateeg Lex Noteboom van Wunderman Thompson Amsterdam: “Als één supermarkt het domein ‘dichtbij’ kan claimen, is dat PLUS. PLUS is betrokken bij de buurt, actief in de lokale gemeenschap en nauw samenwerkend met lokale telers. PLUS weet wat er speelt.”
 
De zomercampagne bestaat naast 8 online video’s uit TV-billboarding, een inspiratiefolder, online advertising en social. Ook aan TikTok is gedacht. Met de #anderhalvemeterflip challenge haakt PLUS op een luchtige manier in op de 1,5 meter samenleving.
Je vindt alles voor een fijne zomer thuis op plus.nl/zomer.
 

Credits

Strategie en creatie: Wunderman Thompson Amsterdam, Energize
Productie video’s: NOSH Food Films, Hogarth Amsterdam
Creatie TikTok challenge: GUC Agency