Ronnie Flex adopteert een carnivoor tijdens Veganuary

Ronnie Flex adopteert een carnivoor tijdens Veganuary

06-01-2022 (11:16) - Campagnes

Vorig jaar deden er al meer dan 580.000 personen mee aan Veganuary in 209 landen, waarbij Nederland niet achterblijft. Ruim negen op de tien Nederlanders eet inmiddels al niet meer dagelijks vlees. Ronnie Flex, al enkele jaren flexitariër, doet dit jaar ook mee en sluit zich aan bij de internationale 'Adopt a Carnivore' campagne van het plantaardige voedingsmerk Oumph!. Hij 'adopteert' zijn vleesetende vriend Bigga om hem te laten zien hoe lekker en makkelijk vega(n) eten kan zijn.

Vleesvervangers zijn voor Ronnie Flex niets nieuws. Om dierenleed tegen te gaan, ligt vlees al een paar jaar niet meer standaard op z’n bord en een volledig jaar vegetarisch eten kan hij ook al van zijn lijstje strepen. Toch sloop vorig jaar het af en toe eten van dierlijke producten langzaam terug in zijn eetpatroon. Tijd dus om de teugels weer strakker aan te trekken in de maand van de goede voornemens. Hierin neemt hij direct zijn vriend Bigga mee die – zoals heel Nederland in Ronnie’s docu heeft kunnen zien – heerlijk kan koken, maar het vega(n) schap in de supermarkt standaard voorbijloopt, simpelweg uit gewoonte. Dat kan anders, vindt Ronnie. Aangehaakt bij de internationale 'Adopt a Carnivore' campagne van het voedingsmerk Oumph!, 'adopteert' Ronnie Bigga gedurende de maand januari om samen zo veel mogelijk vegetarisch of zelfs vegan te koken en te eten. Om hem – en heel Nederland via zijn Instagram – te laten zien hoe lekker en makkelijk plant-based eten kan zijn.
 

Adopt a Carnivore over de hele wereld

Oumph!’s 'Adopt a Carnivore' campagne voor een plantaardige boost in januari wordt internationaal uitgerold. Zo worden vegetariërs, veganisten en flexitariërs in Zweden, Engeland, Duitsland, Zuid-Afrika, Australië en natuurlijk Nederland geïnspireerd om vrienden, familie, buren - of welke carnivoor dan ook - te 'adopteren' en hen te stimuleren om meer plantaardig te eten. Al krijgen de campagne-deelnemers het voor elkaar om hun adoptiedochter of -zoon slechts één dag, in één maaltijd een dierlijk product te laten vervangen door een duurzaam alternatief: alle beetjes helpen. Want ook dan wordt al meer dan 2.000 liter water bespaard en de CO2 uitstoot van een autorit van 14 kilometer.