‘Rotterdam. GA GEWOON ZELF'

‘Rotterdam. GA GEWOON ZELF'

01-07-2020 (09:40) - Campagnes

Vandaag presenteert Rotterdam Partners, in samenwerking met de gemeente, ‘Rotterdam. GA GEWOON ZELF.’ Deze nationale zomercampagne laat op een no-nonsense manier zien hoe de bezoeker uit eigen land deze zomer de ruimtelijke Maasstad zélf én op een veilige afstand kan beleven. Van bekende iconen tot de nog onontdekte plekken en van de noordkant tot de zuidkant van Rotterdam: de campagne probeert de bezoeker te verleiden om er helemaal zelf op uit trekken.
 
In het creatieve concept, waarvoor Rotterdam Partners de handen ineen sloeg met Dept Agency, vormt de nuchtere Rotterdamse mentaliteit de rode draad. Niet lullen maar poetsen. Geen woorden maar daden. Oftewel: Ga Gewoon Zelf.
 
In de eerste teaser nemen travel vloggers @saltinourhair en @wanderlust.nl de kijker mee op ontdekkingstocht door uiteenlopende gebieden in Rotterdam. Uiteraard zonder te veel te verklappen: de bezoekers moeten het immers zelf gaan ervaren. De teaser is vanaf vandaag te bekijken via de social media kanalen van de reisvloggers en via het kanaal van Rotterdam Info.
 

Enorme impact

De COVID-19 crisis en de bijbehorende maatregelen hebben een enorme impact op iedereen, ook op Rotterdam. Wethouder Kasmi (Onderwijs, Cultuur en Toerisme): ‘Met name de vrijetijdsindustrie heeft het momenteel zwaar te verduren en juist daarom is het nu zo ontzettend belangrijk om te laten zien én ervaren wat Rotterdam en de regio te bieden hebben. Wij nodigen iedereen deze zomer van harte uit voor een bezoek aan onze mooie en veelzijdige stad.’
 
‘Wij wilden geen campagne maken vol dure plaatjes of praatjes, waar alleen naar wordt gekeken. Integendeel: iedere uiting is een korte en directe oproep om Rotterdam zélf te ervaren’, aldus Bonne de Roos, Creative bij Dept Agency. Juist daarom wordt er wel een speciale zomerkaart ontwikkeld, die zowel digitaal als op papier beschikbaar zal zijn, en waarmee de bezoeker nog gemakkelijker de verschillende gebieden met voldoende ruimte én vermaak kan gaan ontdekken. De campagne loopt in ieder geval tot en met september en richt zich op een breed publiek van zowel de gezinnen die gebonden zijn aan de schoolvakanties tot koppels die juist de rust van het beginnende najaar willen opzoeken.
 

Gewoon zelf aanhaken

Met deze campagne wil Rotterdam Partners andere betrokkenen en geïnteresseerden in de stad stimuleren om ook mee te doen. Daarom worden over een paar weken materialen beschikbaar gesteld waarmee lokale ondernemers, bewoners van Rotterdam en bezoekers eenvoudig aan kunnen haken bij de campagne via hun eigen online en social kanalen.