TOTO lanceert campagne met Nathan Rutjes

TOTO lanceert campagne met Nathan Rutjes

12-10-2020 (09:00) - Campagnes

Vandaag lanceert TOTO de campagne “Bewaar je rust, speel bewust”. Met deze campagne wil TOTO, onderdeel van Nederlandse Loterij, het verantwoord deelnemen aan sportweddenschappen benadrukken. De campagne is ontwikkeld door TBWA, in opdracht van Nederlandse Loterij.
 
In de campagne zien we Nathan Rutjes in de rol van mental coach. In een setting die doet denken aan een meditatiecentrum, geeft Rutjes TOTO spelers tips over hoe je verantwoord speelt bij TOTO: ‘Op het matje bij Nathan’. In elke aflevering staat een praktische tip centraal: (1) stel een speellimiet in, (2) probeer je verlies niet terug te winnen, (3) speel met kleine bedragen, (4) speel alleen met geld dat je kunt missen en (5) betaal regelmatig je saldo uit.
 

Groeiende aandacht voor sportweddenschappen

Arno de Jong, CMO bij Nederlandse Loterij, licht toe: “Met de groeiende aandacht voor sportweddenschappen, vinden we het belangrijk om ook meer aandacht te vragen voor verantwoord spelen, Dat doen we al langer in al onze uitingen, maar nu ook een campagne die TOTO spelers bewust maakt van hun spelgedrag en ze handvatten geeft om het spelen van TOTO veilig en verantwoord te houden. Het is een spelletje, en dat moet het ook blijven.”
 

Serieuze boodschap, luchtige toon

Hoewel TOTO de boodschap heel serieus neemt, is de toon van de campagne enigszins luchtig. Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA dat de campagne ontwikkelde, legt uit waarom: “Zeker als we onze doelgroep willen bereiken met een serieuzere boodschap moet het juist opvallend zijn. Vandaar dat we ook hier voor een eigenzinnige aanpak hebben gekozen die wel aansluit bij de Koning TOTO stijl.“
 
De campagne gaat vandaag van start en loopt altijd ‘always on’ onder de bekende Koning TOTO campagnes door.
 

Andere maatregelen voor verantwoord spelen

De campagne is niet het enige wat TOTO doet om verantwoord speelgedrag te stimuleren. Er wordt streng gescreend op de toegestane leeftijd, er is een zelftest beschikbaar waar naar verwezen wordt en opvallend of afwijkend speelgedrag wordt in de gaten gehouden. Spelers die risicovol speelgedrag laten zien, kunnen hierover worden gebeld door getrainde medewerkers van de klantenservice.
 

Credits

Opdrachtgever: TOTO
Bureau: TBWA\NEBOKO
Productiemaatschappij: VIDIBOKO
Media: Mindshare, Greenhouse